Datorn iFokus

Datorn

Etiketthårdvara
Läst 2143 ggr
Leffelutha
2010-04-02 12:28
0

allmänt taskig grafik

Morsning! Har installerat en burk vid tv.n kopplad till stereon och tv.n för att lyssna på Spotify o hyra filmer o så. till problemet: Datorn som jag har är en P4 3,0 512 ram och ett Nevidia Ge Force 8400 GS, 512. som jag köpte för att få en hyfsad grafik på tv.n (platt-tv) vad som till min stora besvikelse inte funkade är att bilden hackar och "fryser" det blir en allmänt taskig grafik även när jag tex. laddar ner en rulle med bästa kvallite. Min fråga är vad jag kan göra för att få en bättre grafik, Innställningar o dyl.

Inkanyezi
2010-04-03 20:20
0

Det första som du skulle kunna göra för att få bättre fart är att gradera upp minnet på datorn. 512 MB räcker bara för att den ska halta, det behövs mer för att köra film. Det kan ha en viss betydelse vilken hårddisk du har också, men minnet är definitivt i minsta laget för att köra Windows.

[Beavis]
2010-04-04 21:34
0

kan bara instämma  med föeregående talare. har erfarenhet av det själv med min andra burk Den hackar som en sjuk höna på XP med nästan samm ramminne

Kaj
2010-04-07 12:01
0

Ja nog verkar det vara ram minnet alltid. Vet ej vilket minne ditt grafikkort har men även om det är rätt bra så måste ju kod med mera berabetas från ditt ram minne så en uppgradering där är nog på sin plats.