går inte att visa bild.IGEN!
hej
det funkade inte att minska bilden.och nu står det även att det var fel på sidan så datorn tänker inte…
mvh anna

då måste jag göra fel när jag skulle ändra på mina bilder då??
mvh anna

Jo nåt fel gjorde du nog men prova att göra om de hela för du kan ju skicka upp bilder från din dator ,problemet är nog att du sitter med modem?och bilden är stor och då tar de tid att skicka eftersom 56 k/b modem bara skickar i 33,6 kb oftast å då tar de en stund om bilden tex är på 500 kb
Bilderna man skickar upp på tex foto i fokus blir mindre när dom väl är uppe men de e först när dom är där så därför är de bäst att minska ner bilden till tex 640*480 eller 800*600 och har du tex paint shop pro så kan du när du har bilden öppen i programet ta image-resize och där se till att den gör de i pixel istället för procent och då minska ner till runt 640*480 behöver ju inte vara exakt utan bara det att bilden blir mer hanterlig.
Likaså i tillbehör-paint och där när man har bilden öppen välja bild-ändra storlek och då med % minska ner den så att den blir lika sor eller mindre än ditt fönster sedan spara som och då döpa om den till tex blamindrebild.jpg .
Ett annat alternativ om nu det ovanstående icke funkar är att använda sig av windows xp egna visningsprogram de e de som visar dina bilder på datorn när du väljer att utforska dina bildkataloger om du då dubbelklickar så att bilden kommer upp i xp så kan du sedan högerklicka på bilden och där välja skicka till och där väljer du e-postmottager då kommer xp att fråga om xp skall göra bilderna mindre sen kommer de upp ett mail där du då skulle skriva in e-postmottagare där tar du istället och höger klickar på den bifogade bildfien och väljer öppna och då får du alternativt att öppna eller spara då väljer du att spara bildfilen som då är mindra och spar den i katalog där du sedan hittar den eller bara spara ner den på skrivbordet tills du har publicerat den sedan kan du arkivera den i nån katalog och då ta bort den från skrivbordet
Hoppas att det funkar
mvh/bjorsa
ja nu funkar det.tack så mycket för hjälpen!!!
mvh anna

Kul att de funkade
mvh/bjorsa