Ge mig ljus å ni data gudar
Ja nu är lilla jag här igen med frågor. Jag har ÄNTLIGEN fått tillbaka min laptop efter lagning och köpte med mig ett par usb hörlurar då pluginen blev för dyr att laga.
S jag tänkte då nu sätta mig å nörda pokémon filmer med mina nya höglurar. Jo vist låter det bra så långt. Jag fick igång dem efter att ha provat alla usb portar jag har. Men rätt som det var slutade dem fungera.
Finns det några slags drivrutiner jag bör skaffa hem eller kan det vara något fel i hörlurarna. Eller ere bara jag?
Lite irriterande att lägga lite halvt om dyra pengar på ett par hörlurar.
Hörlurarna är ett par Deltaco HL-68 Usb music and gaming headset.

Det borde nog ha följt med en skiva med drivrutiner till det där USB-ljudkortet.
Om inte, kan det vara knepigt att hitta, men du kan prova om den finns att ladda ner från Deltaco.
Men det låter skumt att den har funkat och sen lagt av. Det kan vara någonting som inte är riktigt som det ska med någonting i datorn eller den där mojen.
Jag blir knäpp på det här. Nu fungerar inte högtalarna som är inbygda i laptopen huxflux…
Hämtade ut den igår för sjutton från lagning >_<
Japp de e inte fel på mina nya hörlurar iaf för de funkar suberbt via min andra datorn där de dessutom sitter via en usb-padda (mitt ord för en liten kula med flera usb portar).
Dock brusar det ju mer därpå också. Vilket man inte tänker på så mycket när det väl är ljud på. Men tydligen är det en nackdel med dessa höglurarna att de just brusar.
Dock får jag försöka undersöka vidare om de e något jag gjort så att högtalarna inte fungerar. Får undersöka saken så återkommer jag igen men nu tycks det ju så.
Jupp de e något problem med ljudet nu. Å det har försvunnit NU.
För jag satte igång filmen, ljudet fungerade, började bråka med hörlurarna och fick dem efter lite trassel att fungera. Sedan slutade dem. Men ljudet på datorn fungerade. När jag försökte igen att få ljudet att fungera i hörlurarna så funkar nu ingenting.
Kan någon ge mig lju på saken? Vet inte riktigt vad jag kan göra för att försöka fixa det eller om det blir rakavägen till vår dator fixare igen…
Jaha…. NU fungerar ljudet.. igen.. och hörlurarna som de ska. DOCK tror jag ändå nåågot är fel och när jag ändå är här och rantar på vill jag fråga på nyo en sak.
Min dator stängde av sig hux flux. Något som han inte borde. Just då hade jag uppe 3 internetsidor i flikar på firefox. www.syskonskapet.se/langtrue s chat, denna sidan och en chatzy. Varpå msn och hade på min externa hårddisk för jag skulle rota efter film.
Vad jag fått höra av andra är detta inte så mycket att han skall stänga av sig självt eller egentligen börja krångla. Är detta fallet och borde jag då gå tillbaka med den om den gör så igen till de som lagat datorn och begära att de åtgärdar detta då detta varit ett tidigare problem och delvis varför vi lämnade in datorn från första början.

Kolla i fellogen om den säger något. Där får man oftast bra information om vad som orsakat fel. Både vad gäller ditt ljud och att datorn stängde av sig.
Om du har windows så gå till startknappen och skriv "loggboken" eller "händelseloggar"
Öppna sedan den och titta under de tre loggarna Applikation, system och säkerhet. Säkerhet kanske inte säger så mycket då den loggar av och påloggningar som systemet och dess tjänster gör på din dator. Oftast är det i applikationsloggen du får ut mest information. Leta efter röda "fel" det är oftast där du hittar ditt ev. problem
#6 jo dock förstå jag ju inte mycket av det jag läser.
men jag får anta att det är detta felet jag skall kika efter. Men inte förstår jag vad det innebär ändå
Det går inte att uppdatera posten

Är det enda rödskruven du har i loggen?
Verkar väl inte vara troligt att det är F-secure som är felet.
Det du skall titta efter är Händelse-id. Om du hittar några fel (rödskruvar) så skriv upp händelse-id och gå sedan till google och sök på event plus händelse-id - ex "event 1053"
Då brukar man få upp en massa förklaringar till vad just det eventet betyder och vad som orsakat det och förklaringar hur man ev. kan åtgärda problemet.
det var damm visade sig. som i alla fall var den största boven i dramat så nu fungerar han som han ska igen. och låter betydligt mindre. Men skall prova han under heglen nu och se om det verkligen är så.
Dock i sin tur efter en del uppdateringar datafirman gjorde så kan jag inte se en vis chat och samma problem är det med min stationära.
Finns det någon som kanske har svar på detta för jag och sidans ägare och bråkat en hel del nu med att försöka få det att fungera.
En sida jag brukar sitta på rätt ofta. när jag kommer in i en chat/rum så kan jag skicka medelanden, jag ser vilka som är inne men jag ser inte chaten i sig.
Någon annan som kanske kan hjälpa oss med problemet när jag ändå satt igång en rätt rörig tråd
Lnken du skicka fungerar inte heller, men hittade sidan genom länktexten. kolla upp om du skrivit rätt