Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 2410 ggr
Jenna-Gun
0

Felmeddelande

Kan någon som förstår detta.
Tala om vad det är.
Jag behöver kanske göra nått
med datorn :(
Jag fick upp det när jag skickade felrapport
Tacksam om någon kan hjälpa mej tyda det.

guraknugen
0

Det står ju i klartext vad du ska göra för att undvika att få felet igen. Har du över huvud taget läst texten?

Följ vad som står steg för steg och om det är något steg du inte förstår så fråga om det steget och så vidare. Det blir nog enklare än att reda ut hela texten på en gång.

Vi kan ju ta det första steget som exempel:
”Download and install the latest updates and device drivers for your computer”

Några konstigheter med detta? Uppdatera drivrutiner och annat så att du har senaste versionen av allting. Något man ju ändå gör nästan hela tiden. Allt okej så långt?

Jenna-Gun
0

Jag kan ingen engelska

Men har ju automatiska uppdateringar.

Och jag är i det närmaste blind.

Inkanyezi
0

Om felet inte upprepas, så behöver du inte göra någonting, men om det här händer mer än en gång, kan du prova med sakerna nedan i den ordningen:

• Utöver att ladda ner de senaste drivrutinerna för din hårdvara (dator, USB-enheter, ljudkort, videokort med mera, bör du kontrollera hårddisken. Det finns program i datorn för att skanna hårddisken för fel.

• Uppdatera antivirusprogram och skanna för virus.

• Om datorn fortsätter strula, kan det vara någon ny hårdvara som du har kopplat till, och då kan du prova att koppla bort den.

• Det kan också vara något program som du har installerat på sista tiden, och då kan man prova att göra en återställning till tidigare systemstatus.

De två sista styckena kan ta bort viss funktionalitet (program och nya enheter), men om det löser problemet, kan man söka felet hos det som har tagits bort.

Automatiska uppdateringar uppdaterar operativsystemet, men inte drivrutiner till hårdvaruenheter (ljudkort, videokort, nätverkskort, modem, kortläsare och annat). Datortillverkaren kan ha uppdateringar till ditt system, som du i så fall får söka där, annars tillverkarna av de enskilda enheterna.

Jenna-Gun
0

Tack tack.

guraknugen
0

#2: Alltid bra att ha med så mycket information som möjligt. Det är svårt att gissa sig till att någon är i det närmaste blind och inte kan engelska.

ANNIA
1

guraknugen jag tycker inte Jenna-Gun ska behöva tala om vare sig att hon nästan är blind eller att hon inte kan engelska för att få hjälp.

Åldern på iFokus medlemmar sträcker sig nånstans från 8 år och uppåt 70 så vem som helst kan räkna ut att många inte kan engelska och/eller inte har så mycket kunskap om datorer. Och det är ju därför man ber om hjälp.

spliff
0

Jävla gnäll. Man kan väl tala om vad man vill ha hjälp med även om man är blind? Ingen här som är tankeläsare bara för att vi ser och kan engelska. Förbannat trams på det här forumet. Uppenbarligen inget för mig.

guraknugen
0

#6: Nej, det är klart att ingen behöver göra på ena eller andra sättet. Det jag skrev var bara en anspråkslös och välmenande rekommendation för de som är ute efter att få snabba och bra svar, men det är ju inte säkert att man vill det.

beem
1

Men Jenna-Gun ställde ju en rak fråga -  eller hur. Ett vänligt svar utan att någon ifrågasätter henne är väl på sin plats.

Jag gillar forumet för det är som regel en vänlig stämning här - sällan tjafs och diskussioner om småsaker.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

guraknugen
0

#9: Det var ju precis vad hon fick också, till och med ett exempel ingick.