Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 1555 ggr
navarro
0

TV pa natet?

Hur kan jag se TV pa natet? T ex sportviedos pa SVT.se far ej visas utomlands. Jag har ingen aning om vad man behover och hur mycket det kostar ungefar och vad som ar att fordra.

johan
0

Du kanske kan hitta någon svensk proxy att surfa genom, så det ser ut som du har en svensk IP-adress.

Det finns ju en del tjänster för att vara anonym på nätet, och det borde fungera även i dessa sammanhang. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad sådana tjänster heter.

Mvh // Johan

pentsium
0

en VPN tunnel till nån stans i sverige borde funka http://www.abo.fi/dc/net/vpn/

Tom
0

Vad är en VPN-tunnel?

Tom

johan
0

VPN står för Virtual Private Network. VPN-tunnel innebär att du har en skyddad uppkoppling mellan två nät över Internet, t ex mellan din hemdator och kontoret. Du kan koppla upp din hemdator till kontorets nät och komma åt delade diskar och resurser över Internet.

Mvh // Johan

Tom
0

Tack Johan!

Tom

navarro
0

Jag har hittat sidan och undrar nu om detta gar att anvanda harifran Spanien? Det ar utforliga instruktioner och verkar latt att gora, men jag vill inte satta igang forran jag vet att jag inte kranglar till min lugna och for tillfallet bra fungerande PC.