Datorn iFokus

Datorn

Etikett: köp-och-sälj
Läst 2431 ggr
Berglund
0

Blue ray kompatibel dator men ingen film!

Hej kan någon hjälpa mig?

Jag har en Vaio NS11Z som ska vara blue-ray kompatibel, dock fungerar det inte. Köpte en blue-ray film och då jag sätter in skivan verkar det inte äns som om datorn jobbar. Någon som varit med om något liknande eller får jag helt enkelt söka hjälp från där jag köpte datorn.

Just det: Har ominstallerat windows 7 på datorn, kan det ha med det att göra?

Tacksam för svar :)

Fridaybrew
0

Kan kankse ha att göra med att du behöver uppdatera lite drivrutiner.
Sonys egen hjälpsida som jag inte kom längre än så här på iom den behöver siffror som sitter på din dator. Vet inte om drivrutiner finns eller ej men det bör det finnas:
http://support.vaio.sony.eu/computing/vaio/index.aspx?l=sv_SE

annars kanske detta är det du letar efter:
http://www.latestdriversupdate.com/driver/52222.html

/Fridaybrew

AktieTrader
0

I första hand, kolla drivrutinerna som #1 säger.
Du kan ha missat att installera något program för uppspelning av BR-film. Det är inte säkert att det finns inbyggt i Win7.

MichaelE
0

Att vara kompitabel och kunna läsa BluRay är inte samma sak. Det kan vara så att mjukvaran klarar av BluRay men inte hårdvaran!

Jag har en lightscribe kompitabel Laptop men tyvärr så har den ingen lightscribe brännare. Så det kan vara samma sak för dig, datorn är kompitabel men hårdvaran stödjer inte BluRay.

Inkanyezi
0

#3 Kompatibel innebär faktiskt att den ska klara BluRay; specifikationen på just den datorn är att den ska kunna köra BluRay-filmer. Och en dator kan inte vara kompatibel med LightScribe utan att ha hårdvara som stöder det, dvs en brännare som kan bränna LightScribe. Gränssnittet är inte annorlunda i datorn än för vilken brännare som helst. Det är brännarens hårdvara och mjukvaran för bränning som avgör om man kan skriva etikettsidan eller inte. Det går att göra i snudd på vilken gammal dator som helst.

johan
0

För att spela upp bluray-film behöver du ha ett program för det. Det ingår inte i Windows 7.

När du fick datorn hade förmodligen Sony lagt med något program som PowerDVD eller liknande.

Mvh // Johan