Autostart- Vad kan suddas 1
Jag fick för ett tag sedan en hårrddisbkkrasch, (ja, jag var själv orsaken), vilket gjort att jag har måst köra Recovery och installation av Program och allt övrigt.
Nu har datorn blivit betydligt slöare vid uppstart än före kraschen.
Jag har tittat på Autostarten. men inte vågar jag ta bort något av all det som visas.
Kan någon ge tips? Vad vågar jag bocka av?
Har Widows 7. Bilägger här bild på övre delen av Autostart. Nästa inlägg har den nedre delen
Tom
//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.
Jag skulle bockat av allt utom synaptics om det är en bärbar dator och windows live messenger.

Men i inlägg 2 ser du längst ner t ex OpenOffice, adobe och så ett antal specifikt för denna dator, (HP-Compaq), HP-länkar.
Är det rationellt att sedan behöva leta efter t ex OpenOffice varje gång jag vill använda det, vilket är rätt ofta.
Tom
#2: Du kan ju lägga en ikon någonstans…

Jag trodde ikonerna också försvann då man avbockade.
Men det gjorde dom ju inte. 
Tom
med autostart menas bara att det är program som startar med datorn så man behöver inte ha en massa program där det tar bara längre tid att starta upp datorn
bättre är att starta ett program när och om man behöver det
Man kan ju ha med de program man garanterat använder varje gång, i och för sig.
Det har jag oxå undrat, har dock inte vågat sudda nått då de kanske e nått som tvunget måste finnas vid uppstart 
#7 Möjligtvis ditt antivirus om du har ett sådant. Tänk dig att allt där är nollat vid en nyinstallation.
Ja det är möjligt, antar ändå att det är nått som e tvunget.
fel av mig….det jag skrev innan
antivirus och brandvägg ska starta automatiskt med datorn men jag kan inte hitta det i din autostart och sen självklart Operativsystemet