Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 4323 ggr
Hawknestgrove
0

KAn inte installera Firefox

HAr haft krasch på min dator och nu kan jag inte installera in Fierfox….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

MagArne
0

Får du något felmeddelande?
Har du laddat ner rätt version av Firefox?

Hawknestgrove
0

Det gick till slut. Vet tusan vad som är fel, vi misstänker minnena….

guraknugen
0

Omöjligt att säga när ingen som helst information om vad som hände eller inte hände delgavs oss.

Hawknestgrove
0

Nä, helt plötsligt så gick det igen. MEn jag har problem alltså…..

beem
0

Problem med vad - fungerar inte Firefox ?

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Hawknestgrove
0

Jag kunde inte ens få in det trots flera försök att instlallera det. Men det gick till slut…..MEn jag vågar inte använda tilläggen längre.

Hawknestgrove
0

Jag kunde inte ens få in det trots flera försök att instlallera det. Men det gick till slut…..MEn jag vågar inte använda tilläggen längre.

beem
0

OK.

Jag har Firefox som extra webbläsare. Jag använder IE för det mesta.

Tillägg - hm kanske jag skulle utforska Firefox mer - jag använder den bara för att öppna vissa sidor på nätet som har problem med IE.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Hawknestgrove
0

och jag använder ju nästan bara FF.

guraknugen
0

Och exakt vad händer om du använder tilläggen? Och vilka tillägg?

Hawknestgrove
0

skinsen. De får jag låta bli

guraknugen
0

Jo, men vad händer om du använder dem? Låter som att något är fel och att du ”löser” det genom att undvika det istället för att åtgärda själva felet i sig. Men det är ju din dator så du får givetvis göra som du vill…

Loveferrets
0

Har oxå ff men jag kan använda skins ifall de behagar mig så det måste vara nått som gör att de ej funkar hos dig,

Prova ominstallera ff helt,

Hawknestgrove
0

Ska göra värre än så. Vi misstänker, eller rättare sagt vet, med uteslutningmetoden, att RAMminnena har fått Alzheimer. De är rätt nya, så det ska gå på garantin. Ska byta dem i morogn och sen ska vi formatera om hela f******g hårddisken. HAr alla mina dokument och bilder sparade på extern, så det blir nog bättre att flytta in i en ny och tom lägenhet….. OChja, jag har försökt att omistallera FF helt också.

Fridaybrew
0

Underbar tråd =)

Skönt att de som hjälper får tillräckligt med information.

Lycka till!

/Fridaybrew

Mosaik02
0

är det ram minnen som bråkar så lugna dig med en ominstallation

ram minnes fel kan ge så många olika problem med datorn men får man bytt ut det trasiga så fungerar allt igen

Hawknestgrove
0

ja,men nu har jag fått nya ramminnen, men ska ändå rensa ut hela datorn. Det hr blivit så många dubletteroch tripletter och skräp, så det är bättre att flytta inmed allt som är viktigt. HAr ju gjort en hel kopia på alla dokument. Mailen hittar vi ine ändå, de är förlorade. De som låg i Microsoft Outlook

guraknugen
0

De ligger inte ”i Microsoft Outlook”. De ligger på hårddisken, precis som (nästan) allt annat. Det gör Microsoft Outlook också, om man har det installerat, vilket du tydligen har.

donjoh
0

Om du använder Microsoft Outlook, den som kommer med i Office-paketet så liger dina mail i en dold systemfil som heter outlook.pst.

Tyvär så kan jag inte sökvägen utantill, men den brukar ligga i användarprofilen under c:\Document and settings om man kör Windows XP. Gör en sökning på hårddisken efter outlook.pst så lär du hitta nått, men du måste visa dolda filer först.

Hawknestgrove
0

ja, nu är de borta i allafall. För vi rensade hela hårddisken, blank och fin….. Ok strunt samma. Datorn går som en dans efter att den fått  nya ramminnen på garantin.