Datorn iFokus

Datorn

Etikettnätverk-och-brandväggar
Läst 1857 ggr
Gamewolf3000
0

hemma nätverk

hej

nu är det så att jag har två datorer här hemma varav en är stationär och den andra är bärbar. de är anslutna genom en usb wifi router som är kopplad til den stationära (som i sin tur är kopplad till internet vilket gör att den bärbara också får tillgång till interne)

men nu är det såatt jag skulle vilja göra det möjligt att skicka till exempel bilder mellan de två datorerna genom nätverket men jag vet inte hur. när jag går in på nätverk kan jag se den andra datorn (gäller för båda datorerna) men om jag klickar på den bärbara (från den stationära) begär den användarnamn och lösenord. är det så enkelt att jag bara behöver skapa ett konto på den bärbara???

på den bärbara därempt så säger den att det inte går att ansluta till datorn och när jag ber ber den diagnostisera ger den mig efter en stund svaret att den har sänt ping-kommando till fjärrvärden men att inget svar erhölls.

sen har jag också en usb skrivare kopplad till datorn somjag gärna skulle vilja kunna använda på den bärbara genom nätverket

tack på förhand

Inkanyezi
0

Välj att sätta namn på nätverket, samma i båda datorerna, och så delar du ut de mappar som du vill att de ska kunna användas i den andra datorn.

Zepp
0

Glöm inte att dela ut skrivaren oxå!!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.