Ngn lämplig chatt sajt :)
Hejsan, Jag vill gärna få tag på en barn chatt. Vet ni ngn ??
En chatt för barn eller om barn?
för barn
Vad ska den handla om?
berätta mer
/Fridaybrew
Mer bara chatta och så :P med folk som man inte känner typ

När jag var mindre läste jag alltid Kamratposten, och de har väl en sida? Kpwebben eller något sådant tror jag den heter. Kolla in där i så fall om du vill!
#6 Tack, Men kpwebben kostar ! (19kr permånad) jag hade inte tänk betala

#7 Jaha, det hade jag ingen aning om!
vilda vebben är väll en barncommunity du kan testa? eller lunarastorm. visserligen communitys båda två men för barn och de har chattar och ärgrqtis vad jag vet
Chatroulette
Vilken ålder på barnen?
chatroulette är nog inte lämplig för någon under 25. vad jag hört
#11, man får lära sig vad det är för folk som chattar med en. Det är trots allt lika många camkillar som sitter inne på snuttis.se och chat.snyggast.se, fast utan bild och pseudonym. Då är det bättre att lära sig på direkten hur samhället ser ut.

Annars kan man ju försöka leta upp någon passande kanal på irc, det finns tusentals, och säkert något hundratal svenska. Man kan faktiskt ganska lätt starta en egen chattkanal där. Hur man sedan värvar medlemmar är en annan historia.
OT-varning: IRC? Oj, nu kommer nostalgin smygande från cirka 1990 när man hörde talas om IRC för första gången. Ett gammalt påfund från Finland, krig 1988. Själv hade jag ingen dator på den tiden, utan det var skolans Unix-maskin som gällde med sitt tjugotal terminaler eller så. Det var en liten högskola med ganska få elever och den finns inte kvar idag. Innan IRC var det MUD som gällde på skolan, men det var mer ett spel (Multi User Dungeons). MUD var enkelt att komma igång med. Man behövde inte installera något som inte redan fanns i datorn. Bara telnet
Jo, det var tider, det!

Jag vet inte säkert när jag första gången chattade via irc, men det var innan jag hade grafiskt gränssnitt, och datorn var en 286, och jag tror att det var någon gång i början av nittiotalet, i alla fall ett tag efter att vi hämtade roliga program på BBS:er. Jag besöker faktiskt fortfarande samma kanal emellanåt, den hänger med sedan den tiden, och den har varit med om både födslar och dödsfall, och flera av deltagarna har under tiden vuxit upp. Några gånger har jag använt irc-kanaler för att ta reda på saker om andra länder som jag har tänkt besöka. Och det funkar märkligt nog än.
Och med ”krig” menar jag förstås ”kring” (andra raden) om någon nu undrade det… Ibland skriver man fortare än rätt…
#15 och fortfarande OT: Vi hade heller ingen grafik, men det fanns ju spel för PC med grafik, primitiv sådan. Och TV-spel fanns ju redan många år tidigare. Vi hade en Mac på skolan också, och den hade ju grafiskt gränssnitt redan då, men det var svartvitt som gällde. Något år senare fick vi grafiska terminaler till Unix-maskinen och jag kommer ihåg när skolans datoransvarige demonstrerade det för mig och en kompis. ”MacIntosh, släng dig i väggen” minns jag att han sa…
De terminaler vi annars hade, som var endast text, hette PT200 och vi hade även några VT100. De var ett arv från Lantmäteriverket och hörde till datorn vi hade innan Unix-datorn: En Prime 750 (PR1ME med en etta istället för ett i…) med operativsystemen Primos och Primix - den senare var en Unixversion som var skriven i Fortran istället för C och den fick väl därmed inte heta Unix, om jag förstod det rätt.
Själv satt jag oftast vid PT200-terminalerna och dess manual för att fippla med escape-sekvenser för att växla mellan olika tangentbordslayouter (främst US och SweFin). Det var ju sjubitars teckenkod på den tiden, så man kunde inte få både åäöÅÄÖ (med mera) och {[]}\| (med mera), utan fick välja. Sedan kunde man också få blockgrafik (varje tecken motsvarar 6 pluttar i olika kombinationer), linjegrafik (för att rita tabeller) samt färg… Och med färg menar jag då svart, gult och brunt (gult med låg intensitet).
Kommer ihåg att man gjorde sina alias så att man skulle få amerikansk layout när man öppnade Emacs för att programmera i C (annars blev det ä och å istället för { och }, som ju är viktiga tecken i C). Visserligen fungerade det ju även med ä och å - det var ju samma teckenkod, men det såg ju överskådligare ut med de rätta tecknen. När man istället körde sina program ville man ju att åäöÅÄÖ skulle bli rätt, men det la man nog oftast in i programmen, om jag inte minns fel.
Och det var gott om tangenter på tangentbordet också. Tolv funktionstangenter längst upp som vanligt men även ytterligare tolv eller om det var tio till vänster, lodrätt i två kolumner. Tyvärr kunde jag inte hitta någon bild på det på nätet. Fick en massa ovidkommande träffar på PT200. Hittade dock lite om PR1ME 750, maskinen vi hade innan Unix-maskinen, alltså kring mitten av 1980-talet och fram till slutet av 1980-talet… Enligt artikeln hade den 32-bitarsarkitektur, vilket ju är samma som min bärbara som jag skriver med just nu… Såg en hel del annat kul att läsa där också.
Kanske dags att återgå till ämnet, dock…
#12 Jo det sitter ju skadade människor lite varstans på nätet. Att det sitter pedofiler på tonårschattarna är ju gamla nyheter.
Skillnaden som jag hört det om chatrulette är ju att det är en camchat.. vilket ju gör att du helt plötsligt kan få en "kuk i ansiktet" helt oförberedd. Visserligen ska man kunna klicka sig vidare men ändå… man kan ju bli skadad för livet 
#18 Eller som man säger i Danmark, kuk i maskineriet.
Jag är 12 år och vill gärna chatta med ngn som är 11-13 om det finns ngn sådan chatt sajt
#20 snuttis.com
Tror jag har en chatt? jag är för gammal för att hänga där själv så jag är osäker
#9…Tror att Vilda Webben är mer för de som är över 18. Jag ser mycket sällan barn mellan 11-13 år där.
Och jag tycker nog inte det är ett lämpligt ställe för en så ung heller.
MVH Mia
#20, då tror jag att det är det lunarstorm som gäller för dig, min syster dotter har alltid varit där inne sen hon var 11 år, dock vill jag ändå påpeka om att vara försiktig, tro inte för mycket på pojkarna oavsett vad dom säger. Och träffa dom inte förrän det gått nått år eller så,

Panfu.se