Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 4243 ggr
Anna
0

Thunderbird 100% IMAP-kvot

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har använt Mozilla Thunderbird som min e-postklient i ett par år och aldrig tidigare upplevt problem, men när jag installerade om min dator och laddade ner det på nytt för ett par månader sedan verkar jag inte ha lika mycket utrymme i mapparna.

Förut hade jag över tusen meddelanden i inkorgen t.ex och fick då inte ens varningar om att det började finnas för många.

Nu har jag 131 meddelanden i inkorgen efter åtskilliga utrensningar, men har kommit till den punkt då jag inte kan ta bort fler då de har med jobb och annat viktigt att göra - ändå står det "101%" i röd varningstext längst nere i högra hörnet.

Har googlat men inte hittat något som gör mig klokare.

Vad kan detta bero på? Hjälp tas tacksamt emot då jag fått veta att folk inte ens kan maila mig längre (de får felmeddelanden). Jag är fotograf och helt beroende av min epost.

Bifogar skärmdump!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Anna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag använder Manufrog som webbhotell och det är dem som hostar mina adresser, inne på deras C-panel står det såhär:

annaattlid.se

Anna
0

När jag klickar mig in på "Quota" i C-panel kan jag själv ändra megabytes-gränsen, men när jag ställer upp den till över 100 (provade med både 500 och 200) får jag meddelandet

Account Settings Changed

The e-mail account fotograf@annaattlid.se was successfully modified. [a fatal error or timeout occurred while processing this directive]

Hur ska man tolka det?

annaattlid.se

[PeterWem]
0

Testat komprimera mapparna?

Anna
0

Jag fick svar från Manufrogs support nyss, de hjälpte mig höja kvoten, felmeddelandet man fick vid ändring hade tydligen ingen betydelse. Så nu ska det fungera iallafall, men jag ska läsa på om komprimering!

annaattlid.se