Hjälp med en sida
Jag provar här utifall att.
www.syskonskapet.se/langtrue är en hemsida jag brukar vara mycket på, inne i chattarna då. Men sedan en tid tillbaka kan jag inte se den längre. Jag kan skicka, jag kan se vad jag skriver och jag kan se vilka som är i rummet. Men jag ser inte vad någon skriver då den rutan är totallt vit.
Så vitt jag vet beror det inte på min brandvägg. Det har fungerat tidigare här. Den datorn som sidan slutade fungera först på vad min stationära. Där hände det bara poff. Sedan slutade det fungera på min laptop efter att den blivit inskickad för en koll. De rensade den på damm samt uppdaterade något, vad vet jag dock tyvärr inte.
Någon som kan hjälpa mig med att försöka få sidan att fungera för mig igen?
Jag är dålig på sånt men kolla om din java är uppdaterad samt flashen
#1 var det första jag tänkte på med :/ men det är den, på båda två dess värre och det hjälpte inte
Så vitt jag förstått är sidan uppbyggd med frames.

Har du tömt Cachen o sånt?
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Kolla inställningarna i din webbläsare, jag har något svagt minne av att jag hade ett liknande problem när jag skulle skriva ut en sida gjord med frames. kolla lite där i inställningarna och se om du hittar något skoj att klicka i.
Dock fungerar sidan varken på ie eller firefox. Och jag hittade inga roliga inställningar heller då inget tycks spelar roll :/

Det fungerar aladeles utmärkt på den sidan.. men vad jag ser så har de i dagarna flyttat till nya servrar.. så du får nog tömma cachen, slänga cokies och sånt så du inte pekar på de gamla servrarna.. en lite fundering bara!
Annars så är det en inställningssak på din dator!
Japp ändra inställningarna i IE/firefox etc så de inte sparar cockiers och annat längre än ett par dagar som mest. som standard sparar IE cockeis och versioner a sidor i minnet i flera veckor.
ok så den ska inte det då?
Dock har problemet varit i flera veckor, över två månader till och med tror jag.
Men jag kan försöka å radera alla cookies därifrån å se om det hjälper då.
Jag kan dock läsa mig till något om att sidan inte är krypterad. Kan det ha med saken att göra?
Jag kan inte något om kryptering eller programering, men jag skulle inte tro att det har något md saken att göra.

Nuu.. börjar det likna något.. kola dina säkerhetsinställningar!
Vad gjorde du för två månader sedan.. instalerat något program, fått någon uppdatering, ändrat dina säkerhetsinställningar???
#11 hmm… på min stationära fick vi problem när vi skulle installera om xp för han sade att det vi hade var falskt, det hjälpte inte heller med en systemåterställning, fungerar inte ändå.
På min laptop är det vista och det ändrades när den hade rensats på damm och han hade uppdaterat något i den som inte uppdaterats på över ett år sade han. Likaså gjort en system koll osv.
Sedan installerade jag F-secure. MEN f-security har nog inget med saken att göra för jag stängde i princip av alla brandväggar och liknande som hade med internet att göra och inget hjälpte. Men jag kan ju ha gjort något fel för det eller ha fel, men det har fungerat förut med F-secure på den andra datorn innan vi försökte installera om xp.
Vad han uppdaterade vet jag inte, fick inte något papper på det
Så här står det exakt på säkerhet och allmänt om sidinfot:
"Webbplatsen har inte lämnat någon information om ägaren.
Anslutningen är ej krypterad"
"Anslutningen är ej krypterad
Webbplatsen www.syskonskapet.se stöder inte krypteringarna av sidan som visas.
Information som skickas över internet utan kryptering kan läsas av obehöriga personer."

F-secure har jag oxå och kom in utan vidare!
Han har nog gjort säkerhetsuppdateringar och ställt operativsystemets säkerhetsnivåer så hårt att sidan inte kan visas.. ändra på dessa.. tex så kan du lägga till sidan bland säkra sidor.. ändra inte för några andra!
#13 hur gör jag detta då? Så det faktiskt blir rätt! Är enormt spel sugen ^^'
(sys är min dötids aktivitet)

Det gör man på Internetalternativ/verktyg eller nere till höger i IEs aktivitesfält!
använder firefox. hur gör jag då?

Bra fråga.. använd IE och kolla om du har samma problem.
#16: Har du provat med [Redigera ? Inställningar… ? Säkerhet]?
inget händer som avger skillnad :/

Du verkar ha ställt in att datorn inte skall ta emot sidor utan utgivarcertifikat och som inte är krypterad.. ta bort dessa inställningar eller lägg sidan som en säker sida!
och hur gör jag det? Hittar inte det på firefox
Och att lägga till den bland säkra sidor på internet explorer gick inte. den säger den redan ligger där eller något