Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 887 ggr
johan
0

Vanligaste problemen?

Vad är det som ni oftast har problemen med, stör er på eller undrar över när det gäller er dator, operativsystemet (Windows, Mac OSX) eller Microsoft Office?

Mvh // Johan

Oskar
0

På senaste tiden har strörsta problemet varit att få brandväggen att lira bra med de program som vill ut på internet. Inte alltid lätt att få brandväggen att acceptera att programmet får komma åt internet…och om vissa portar behöver öppnas så strular det ofta också tycker jag. Men kan kanske bero på vilken brandvägg man använder.

Oskar

Cartman
0

Stör mig på att MS lagt in en copy protection i DirectShow d v s det går exempelvis inte att ta skärmdumpar på filmer uppspelade i ex WMP utan att stänga av DirectX-funktionerna.

charlie
0

Jag stör mig på att SMB är så otroligt seeeegt. Att kopiera filer mellan två Windows datorer på ett och samma nätverk.

---

Cartman
0

Kom på en grej till, att filmfiler > 2 Gb inte accepteras vid uppspelning trots NTFS.

charlie
0

#4 det beror nog på kassa utvecklare av din filmprogramvara. Om dom bara satt sig ner och funderat lite så skulle dom enkelt kunna lösa det ;)

---

Cartman
0

#5 Tror det är en begränsning i DirectShow, varken VLC eller WMP  accepterar. Gissar att dimensioneringen är gjord efter FAT32, endast MS vet varför.

Tom
0

Jag undrar ofta vilka kortkomandon som finns för windows.

Tom