IE hänger sig
IE hänger sig hela tiden vilket gör att jag måste stänga ner det och vänta 1 minut innan jag kan komma ut på olika sidor igen, startsidan går alltid bra.
Jag har rensat webbhistoriken på absolut allt samt kört diskrensning men lik förbasskat hänger det sig när den själv vill.
Jag har windows vista och IE 8. Har även Firefox, Opera och Sleipnir och de webbläsarna fungerar utmärkt, utom att Opera inte kallibrerar så bra med iFokus då bilder på respektive sajter hamnar lite här och var.
Vad beror detta på?
OT
Vad trevligt. Det är annars inte så mycket som hänger sig åt något nu för tiden…
He he he… kunde inte låta bli… ”hänger sig” och ”hän-ger sig” (ger sig hän) stavas ju likadant…
#1 Tyvärr fattade jag inte den vitsen.
Det ska vara så i IE. Precis som med så mycket annat copyrightskyddat så har Microsoft valt att begränsa användandet av coyrightskyddat material som du hittar på t.ex. hemsidor. Eftersom webbläsaren laddar ner mycket av (allt) det du ser på hemsidor innebär det att du faktiskt kopierar copyrightskyddat material. För att göra användaren uppmärksam på detta har man infört att webbläsaren ska låsa sig så du hinner tänka efter om det verkligen är värt risken att åka fast för upphovsrättsbrott för att få se den där roliga hemsidan.

Det där hände mig förut med gammal trött dator.. och då handlar det om dåligt med resurser för antivirus, firewall och windovs säkerhetssystem!
Kolla om procesorn går på högvarv!?
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
#5 Gammal är då inte datorn och hur kollar jag om processorn är i högvarv, aktivitetshanteraren eller?

Japp och kolla vilka processer!
Får du inte upp aktivitetshanteraren så är det en äkta hangup.. kolla då i loggarna!
#7 Processorn är inte i högvarv och jag har inta många processer igång bara de nödvändigaste.

Uppdatera då om du inte gjort det!
Vad stod det i loggarna?
#2: Det var kanske inte så mycket till vits precis. Det var väl mest att jag själv ibland har blivit lite förbryllad när jag läst om saker som ”hänger sig åt” någonting. Jag har då läst ordet ”hänger” som en variant av ”hänga”, men i själva verket är det ju det andra ordet som avsågs.
- Hänga, hänger, hängt, hängde och så vidare.
- Hänge, hänger, hängett, hängav och så vidare. Hänge sig=ge sig hän
Helt olika ord alltså som stavas men inte uttalas likadant.
Så nej, kanske inte så vitsigt, men man kan bli lite förbryllad ibland när man läser ordet och tolkar det som fel ord.