Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 2893 ggr
pernillaa
2010-05-25 22:31
0

GROTESK websajt!!!

OBS!

Innehållet i det här inläget är groteskt, som rubriken antyder!

Är du känslig och äckelmagad så låt bli att läsa!

Hej

Jag kanske pratar osammanhängande nu, men det är för att jag är mer eller mindre i chocktillstånd.

Jag orkar inte dra hela historien just nu om hur jag hamnade på sajten från första början men jag registrerade mig bara, glömde bort sajten och fick sen ett email till min privata email om att jag fått ett pm på sajten.
Det var ca 50 fotografier och korta videpoklipp med automatisk uppspelning med de mest groteska sexuella bilderna och grova skador och missbildningar av olika slag, spyor och skit m.m.!

När jag sedan kollade vidare stötte jag på ett videoklipp av en bakbunden kille nedtryckt på marken som får halsen avkarvad och en bild på en död bäbis som någon skurit upp på flera ställen på kroppen. Och folk där SKRATTAR åt sånna här grejer!

Den här sajten är rakt igenom en sajt med människor som missförstått och fått en snedvriden syn av budskapen i underground-musiken och vad Juggalo-familjen innebär!

Vad kan jag göra åt det här???

Jag har spytt två gånger redan idag åt det som fanns på sajten och jag har bara orkat plöja igenom den första sidan med inlägg. Jag är alldeles kallsvettig alltså!

sajten jag menar är den här. Man kan inte ens avregistrera sig som medlem där! http://thejuggaloforum.ipbfree.com/index.php?

// Pernilla

Ha en bra dag! // Pernilla

guraknugen
2010-05-25 22:37
0

Efter din beskrivning av sidan kommer jag knappast att våga mig dit. Blir ju nästan spyfärdig redan av din beskrivning.

pernillaa
2010-05-25 22:39
0

Oj…ja jag kanske borde varna lite. Ska ändra det! Har suttit och diskuterat detta inne på psykologi så sättet att diskutera det har sakta trappats upp. Ber om ursäkt för det här!

Hawknestgrove
2010-05-25 22:41
0

ja och jag reggade mig också för att hjälpa PErnilla, men vågar inte gå in igen, för jag är livrädd att få se  djurplågeri. KAn sånt här inte polisanmälas?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

guraknugen
2010-05-25 22:42
0

Det låter ju i alla fall på din beskrivning att vissa av de saker som utförts enligt de klipp som du såg inte är så där väldigt lagliga. Känns som att några är på fri fot som inte borde vara det…

pernillaa
2010-05-25 22:43
0

Ja den här sajten borde ut ur systemet och de som äger sajten åtminstone borde anmälas!

Hawknestgrove
2010-05-25 22:48
0

HAde jag varit säker på att det fanns barnporr på sajten hade det varit lätt att anmäla….

Hawknestgrove
2010-05-25 22:49
0

pernillaa
2010-05-25 23:01
0

Bara för att ni ska förstå det här till fullo….
Här har ni en länk till en ÄKTA juggalo-sajt där man kan känna kärleken och se den verkliga innebörden av hela den här juggalo-rörelsen. http://truejuggalofamily.com/

Majoriteten är inte på det här sättet. Det handlar om gemenskap för de som hamnar utanför den normala sociala mallen. uttrycket "Down with the clown" är någonting som varje juggalo-anhängare känner till. Clownen är den här lilla människan som alla spottar på och tycker är konstig, som inte passar in. Men när man är en Juggalo eller Juggalette(som det heter när man är tjej), så är alla clowner, och det är okej!

Hawknestgrove
2010-05-25 23:03
0

Ok, det här är viktigt. Kan vi hjälpa och tipsa Pernilla, så hon kan anmäla till rätt ställe som kan ta tag i detta?

ANNIA
2010-05-25 23:09
0

Enklaste är väl att försöka komma i kontakt med någon som är ansvarig för det forumet och höra om det ska finnas den sortens inlägg. Jag försökte hitta vem som är ansvarig admin/moderator men hitta ingen. Leta dock inte så där jättenoga.

Om inte någon ansvarig varit inloggad på ett tag och du inte kan få tag i nån. Så skaffa en 10 minuters mail och byt ut din mail-adress på forumet och sen bara låt bli att logga in.

Sen vet jag inte vad svensk polis kan göra för som jag fattar dom få trådar jag öppna så är det ett utländskt och då kan nog inte svensk polis göra nåt. Men går ju att ringa dom och höra.

Hawknestgrove
2010-05-25 23:11
0

ja just det 10minutersmailen! den tar vi och ändrar dit! tack!

ANNIA
2010-05-25 23:12
0

Lägga till att för mig verkar det som det forumet fått in fel sorts medlemmar, kanske bara nån sorts spammare. Och då är det i första hand upp till ansvariga att tag i det hela.

Hawknestgrove
2010-05-25 23:16
0

funkade inte att ändra mailadress…. till 10minutersmail i alla fall.

Hawknestgrove
2010-05-25 23:17
0

pust…. nu gick det….

pernillaa
2010-05-25 23:22
0

Den värsta spammaren sitter i ledningen så…tja vad ska man tro att dom kommer att göra åt situationen….. *suck*

Zepp
2010-05-26 00:02
0

Jag vill inte titta.. men skicka till polisen iallafall.. de kanske har kontackter med lämplig utländsk myndighet??

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

ANNIA
2010-05-26 00:15
0

Pernilla i så fall kan du ju inget göra den vägen. Och det är inte säkert att det går att komma åt det som finns på forumet beror på vilket land det ligger i.

Men ring och fråga polisen vad du ska göra. Om jag kommer ihåg rätt så är väl telenr 114 14

pernillaa
2010-05-26 00:25
0

Jag har kikat runt lite mer nu och det är jättemycket bilder och filmer som inte laddas upp för mig alls…så…

Börjar tro att det är några som kapat forumet faktiskt!

Hawknestgrove
2010-05-26 00:27
0

har för mig att  man måste ha nånsorts bonus för att ladda vissa gejer?

Loveferrets
2010-05-26 04:50
0

Säger som guraknugen, tänker inte ge mig in dit, klarar inte sånt alls !

Hoppas bara att sajten kan stängas av helt för är det så illa så är dom ju inte friska nånstans, trodde verkligen inte att folk skrattade åt sånt, man skäms ju för o va människa, herregud !!Förvånad

[PeterWem]
2010-05-26 11:12
0

Kanske dags att titta närmare på sidan innan moralpaniken börjar sprida sig: http://thejuggaloforum.ipbfree.com/index.php?showtopic=139&st=0&#entry440

spliff
2010-05-26 11:56
0

Ursäkta men hur j*vla dumma är ni? Polisanmäla vad? Ska ni kosta oss skattebetalare en massa pengar för att ni inte kan ge fan i att gå in på en sida som blivit hackad? Inte nog med det, det är resurstjuvar som ni som ska polisanmäla för att ni inte förstår saker och ting omkring er som gör att t.ex. polisen aldrig har tid att ta hand om riktiga brott.

Ge fan i att gå in på sidor som innehåller material ni inte vill se! Det är så jävla enkelt. Det ska ni väl för fan inte behöva kontakta polisen för att klara av att låta bli? Idioter! Jag blir så jävla förbannad.

ANNIA
2010-05-26 16:03
0

spliff har du kollat på alla bilder/filmer inne på den sidan så du vet att det inte finns något brottsligt. Om du vet det med säkerhet så är det ju jättebra, annars är det väl bäst att polisen får bedöma det.

Jag klara inte av att titta på allt.

[PeterWem]
2010-05-26 16:17
0

#23, klicka på min länk istället.

ANNIA
2010-05-26 16:26
0

PeterWem jag har redan gjort det. Och som jag skrev längre upp så möjligt att det är en spammare, pernilla skrev i inlägg 18 att hon fundera över om forumet var kapat.

Men oavsett så kan ju det som finns i bilderna/filmerna vara nåt brottsligt som polisen behöver kolla upp.

Hawknestgrove
2010-05-26 16:44
0

ja för de är bättre luttrade att se sånt än vi. Ok för allt groteskt jag har sett, det är inte olagligt, men det kan faktiskt finnas barnporr som i såna fall inte är lagligt och sånt måste ju bort om man kan! OCh Pernilla gick ju in på helt andra premisser, hon gillar ju musikstilen. OCh det är flera som gör av yngre kaliber ockås, ska sånt presenteras för dem?

pernillaa
2010-05-26 16:56
0

Som jag sa. Jag tror den är kapad. Har kollat runt lite mer inatt och det man ser på datumen så har det inte blivit särskilt många inlägg alls ens sen uppstart av sidan då de tidigaste inläggen är från 2008. Nu var jag väldigt trött när jag kollade runt inatt så kan minnas fel.

Alltså folk får väl kolla på vad dom vill. Rotten är t.ex. en sida jag satt och kollade på en del av ren nyfikenhet och självdestruktivitet när jag var yngre. Idag tål jag inte ett se sånt här. Sånt här ska inte finnas på en sida avsedd för musik. Gör en sida som rotten och lägg upp, fine, för då får folk vad dom förväntar sig. Men man ska väl för tusan kunna gå in på en sida för att ladda ner musik och diskutera musik utan att få se en kille få halsen avskuren. det är dessutom automatisk uppspelning på de här klippen så man väljer inte om man vill se dom eller inte. Så fort man klickat på inlägget så ser man det.

Men jag har bestämt mig för att lugna mig med att gå till polisen och anmäla för jag tror inte dom kommer/kan göra någonting ändå. Istället tar jag upp det här på andra juggalo-sajter och kanske kan någon i USA göra någonting åt det!

Har inte kikat på länken än.

pernillaa
2010-05-26 16:57
0

Du har länkat till MITT inlägg!

Hawknestgrove
2010-05-26 16:59
0

pernilla, det var nog ett bra alternativ.

pernillaa
2010-05-26 17:22
0

Spliff, jag vill bara säga att hur fan ska man veta att en sajt är hackad när man går in på den? Det står ju inte direkt i beskrivningen på google att "Den här sajten är hackad, be aware!"
Så jag hoppas du ursäktar den djävla idioten här som gick in på sajten för att diskutera musik och ladda ner lite låtar. Förlåt mig så väldigt mycket för att jag gjorde det! :P
Va inte så djävla snabb med att dömma ut folk, hade du kollat på de andra juggalo-sajterna först så hade du fattat varför jag reagerade så starkt. Hur skulle du reagera om någon helt plötsligt lade upp sånna bilder på det här forumet? :-O
Det är PRECIS samma sak!

Det här med att gå till polisen var nog lite förhastat, det medger jag, men min tanke var inte att direkt lägga en polisanmälan, utan att istället ringa dom och fråga "Kan ni göra någonting eller vad kan JAG göra?"

Hawknestgrove
2010-05-26 17:30
0

Och å andra sidan, vad har man polismyndighet till om inte för att få hjälp att anmäla?

[PeterWem]
2010-05-26 17:31
0

En hel del utav bilderna är sådana som cirkulerat på expressen.nu när den fanns för hur många år sedan som helst. Nu heter den exet.nu.

Sidan är inte hackad, den är bara spammad och det finns ingen som använder sidan. Hur man ser att den är spammad är vääääldigt enkelt då samme användare finns överallt som den som skrivit senaste inlägg.

För övrigt är jag vääääldigt trött på att barnporr ska användas som verktyg för att försöka begränsa internet. Kom med bevis nästa gång innan en enda överhuvudtaget öppnar munnen och ska försöka säga att det kan finnas barnporr. Antingen finns det eller finns det inte. Inte kan finnas!

pernillaa
2010-05-26 18:32
0

Varför jag tror att den är hackad är för att den som spammar är administratör….  ?!

Det där om barnporr yttrar jag mig inte om för det har jag inte sagt någonting om hittills så…

Hawknestgrove
2010-05-26 18:34
0

nej och jag har bara tagit det som argument att leta efter, då detta som visas inte är långt ifrån. Föresten, är det tillåtet att visa autentiska och riktiga tortyrer? Alltså snuff? Om det nu är så?

pernillaa
2010-05-26 18:59
0

Jag hade inte sagt ett skit om det här ifall det varit på en sida som Rotten eller ifall det fanns nån sorts varning eller nånting som förklarade vad som fanns på sidan. Men det här kan fan vara farligt rentav. Jag blev så chockad igår när jag såg de här bilderna så jag gick och spydde. Chock kan vara farligt! Man kan fan få en hjärtinfarkt om hjärtat är svagt om man får se en kille som får huvudet avskuret. Och som sagt, ett barn kunde ha varit in där och fått se det här och fått men för livet. Är man inte förberedd kan det få hemska effekter. Nu visste ju ni om vad som fanns där eftersom jag berättat det men som sagt, jag var in där för att snacka musik!
Det finns ju nån anledning varför TV inte får visa vad som helst heller.

Jag fokuserar inte på de här äckliga bajs-sex bilderna. Det var ju vidrigt men vad jag kan se så är det inget ofrivilligt i dom. Bajssex får man väl ha om man tycker det är kul och att en glasburk spricker i röven om man trycker in en sån där, tja otur. Jag tyckte det var SJUKT att skicka det till mig i ett mail bara för att provocera dock och jag reagerade väldigt starkt på det.

MEN…..
Den här filmsnutten av killen som får huvudet avskuret! DET är det som oroar mig mest! Det är alltså ett automatiskt uppspelat videoklipp på en kille som jag uppfattar som en civil, rätt ung kille. Han har händerna fastbundna bakom ryggen och flera personer trycker ner honom och håller fast honom mot marken. Dom KARVAR dessutom till huvudet nästan är helt av. Nu orkade jag inte se klart hela klippet. Har försökt flera gånger för att se var det slutar men jag vill inte spy några fler gånger nu.
Uppfattar det inte som någon rättslig avrättning eller någon olyckshändelse. Det där ser ut som mord i mina ögon….

Men som sagt, jag tror inte att svenska polisen kan hjälpa oss oavsett. Jag kommer inte anmäla det. Möjligtvis dock att jag kan fråga vad det finns att göra åt det och då vet dom ju också om det här och sen är det upp till dom att evgöra om dom vill kolla upp det. Eller hur?

[PeterWem]
2010-05-26 20:41
0

Pernillaa, barnporren var riktad åt Gunilla. Gång på gång får man höra det för att sidor som piratebay och flashback ska låsas. Har blivit som vargen kommer i mina öron nuförtiden.

Tog en längre titt nu, och ja, sidan har utsatts för angrepp den 14 mars ser det ut som. Kanske inte så konstigt om sidan varit död en längre tid och ingen valt att uppdatera de sårbarheter som dykt upp. Att uppdatera är a och o inom säkerhet.

Angående GIF-filen på halshuggningen är det förmodligen i ryssland det utspelar sig. Tjetjenerna och ryssarna brukar roa sig med att vara värre än fienden.

Mitt råd är att helt strunta i forumet där. Det är kapat och ingen är aktiv där. Låt det dö.

Hawknestgrove
2010-05-26 20:46
0

#36 och jag skulle alltså vara en moralens förespråkare? Hardly. Har inget emot vare sig Flashback eller PirateBay. Snarare tvärtom. MEn när sånt här syns, så går tom en som jag, som har ett öppet sinne, på antaganden om att det kanske kan finnas barnporr också. Så please klassa inte mig för att vara fördomsfull, för det är det sista jag är.

pernillaa
2010-05-26 20:47
0

Jo jag vet det, det var därför jag sa att jag inte tänkte uttala mig om det.

Har börjat uppmana på lite juggalo-sajter, att någon tar itu med det.
Ryktet är ute nu i alla fall och ska fortsätta skriva om det här på de sajter jag sitter på. Har bara kommit mig för att skriva på en av sajterna ännu.

Bogey
2010-05-28 00:03
0

Den som kollar noga kan se att det är samma nick som bombat de flesta trådarna med samma skit och kollar man de flesta kommentarerna som gjorts efteråt så verkar de flesta vara väldigt upprörd över personen med nicket "Nigger" som gjort detta.

Så troligen är det normalt inget större fel på sajten utan de har antingen blivit crackade eller så är det nån som lagt ner ett stort arbete med att förpesta alla trådarna.

pernillaa
2010-05-28 13:04
0

Som sagt, inlägget som dumförklarar den här nigger är skrivet av mig.

Jag tror som också tidigare nämnt att det är kapat. För den här nigger är del av ledningen och det blir man inte bara för att man spammar.

[PeterWem]
2010-05-29 01:21
0

Fyra eller fem som har högre befogenhet, dock inte högst, som förpestat forumet.

Hawknestgrove
2010-06-04 22:10
0

hur har det gått? Jag kan inte  låta bli att tänka på alla tonåringar och ungar som  av misstag går in på sånt här och blir avtrubbade….

pernillaa
2010-06-04 23:31
0

Ja mitt inlägg om detta på sajten jag brukar sitta på, blev raderat. Jag orkade inte kolla upp varför, vilken regel jag bröt mot. Sen har jag gått in i väggen och orkar helt enkelt inte gräva i det här just nu. Vill någon annan göra något så får ni göra det!

[PeterWem]
2010-06-05 00:25
0

#42, avtrubbade? Så om man ser en sådan bild blir man känslokall mot allt och alla?

Hawknestgrove
2010-06-06 20:53
0

ungar och ungdomar är lättpåverkade. Det ligger  faktiskt inte så lite sanning i filmen  "A clockwork Orange"….

SwedenZoo
2010-06-07 02:10
0

En ide är att ta bort den här tråden, så ingen här på iFokus går in på sidan.

Med Vänliga Hälsningar Rickard Sjödén

Hemsida: www.SwedenZoo.com Fotogalleri: Flickr.com

[PeterWem]
2010-06-07 10:12
0

Det enda jag ser ungdomar som är lättpåverkade är via ungdomsgäng eller föräldrar. Skulle sådana bilder påverka ungdomar skulle halva min klass vara helt avtrubbad efter expressen.nu på den tiden. Svaga lättpåverkade ungdomar börjar förövrigt röka.