Datorn iFokus

Datorn

Etikett: windows
Läst 3481 ggr
Hawknestgrove
0

Svart skärm på sprillans ny laptop?

Det här är ju supersvårt, men min styvson är ännu sämre på datorer än vad jag är. HAn har köpt sig en sprillans ny LaptopHp nånting operativsystem windows 7 och när han sätter på den, så  lyser den lilla lampan invid av och påknappen röd inte blå och han får svart skärm. Alltså ingen bild, Hårddisken jobbar. Jag kan tyvärr inte åka ut till honomm just nu. Vad kan felet vara? HAn har bra antivirusprogram samma som jag,  och detta är andra gången det händer….. Snälla, om ni kan hjälpa mig, så ta det på en femårings nivå för jag är inte hemma på datorer alls…Ska över i morogn och kolla och får väl ringa teliasupporten då…. men vore bra om jag fick något tips av er. ADSLmodemet är ok, han borde ju få igång Windows i alla fall!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Zepp
0

Svart skäm betyder att den inte är igång, antingen strömlös eller i viloläge!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Hawknestgrove
0

Hårddisken jobbar. Vad ska han göra?

DesK
0

Hur vet du att hårddisken jobbar?

/Désirée

Hawknestgrove
0

Den låter.Susar surrar som  vi känner igen, Snälla, har bara telefonreferat att gå på, inget annat. Nu var han så arg, så han ville ta laptopen och stoppa upp den nånstans på telia. Jag förstår honom på sätt och vis…. Ska dit i morgon.

Inkanyezi
0

Det kan ju vara att skärmen inte är på; det finns en tangent bland F-knapparna som man kan stänga av den med eller växla till extern om man trycker den tillsammans med Fn-tangenten. Alltså, tryck ner den vanligen blå Fn och sedan kan det vara F5 eller F6.

Hawknestgrove
0

Ok tack! det ska jag prova. Felet hände, när han bara lät datorn stå på när han var ute och klippte gräset i går kväll…

guraknugen
0

#4: Och det är inte fläktar du hör? Du är säker på att det är hårddisken? Det brukar finnas en lysdiod (”lampa”) som lyser och blinkar när hårddisken jobbar. Lyser och/eller blinkar den?

Hawknestgrove
0

Du jag ska vara ärlig, vet inte. HAr bara fått telefonreferat. Ska kolla den lampan.. Var hittar jag manualen på en  jämrans datorn? Det är den som telia har kampanj på just nu….

guraknugen
0

På tillverkarens hemsida, kanske?

Hawknestgrove
0

suck… ja why me….. halvgammal tant på 59 år får hjälpa en karl på 43…..

Hawknestgrove
0

tsss nu finns den inte inne på telias sida längre. Ok får fixa det i morgon….

Zepp
0

Datorn har gått in i viloläge.. aktivera den, det är en finess ni har betalat för!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Gnidde
0

Lämna tillbaka skräpet och be att få en ny. Skulle aldrig träla med en ny dator som inte funkar.

Hälsningar Gnidde.

Hawknestgrove
0

#13 ja, efter 7 sorger och 8 bedrövelser så kommer det att bli så. Väntar bara på returfraktsedeln från Telia. Vad jag än försökte med , så gick den inte att väcka och så har den tjorvat smått flera gånger.