Använda TVn som skärm..
Jag har en HP Laptop. OCh i förra veckan skaffade vi ny tv (46"), och då köpte jag även en skärmkabel så jag kan koppla ihop dessa och använda TVn som skärm..
Allt fungerade super i början, men nu fungerar det knappt.. Den optimerade upplösningen (1920x1080) som fungerade tidigare, fungerar inte alls nu.. Allt är förskjutet till höger, och start menyn försvinner för långt ner..
Vad kan detta bero på?

Bäst är om du kan använda en HDMI kabel från PCns HDMI till TVns HDMI
Med HDMI får du både bild och ljud i samma kabel och den brukar ge bäst upplösning åxå. HDMI kabeln bör vara av version 1.3 för att ge bästa resultat.
Har ingen HDMI-utgång eller ingång eller vad det heter på PCn..

Pröva att ställa om datorn upplösning och se ifall du hittar ett läge där hela bilden visas korrekt på TVn.
Har även hört att vissa har haft problem med att filmer visas lite hackigt på TVn. Lösningen för dem var att ställa om till 24 Hz och då rullade filmen på utan hack. De testade filmer med VLC, Media Player Classic, WMP etc. Först när de ställde om gick filmen klockrent igen.
Kan ju skriva upp vad det är för dator du har. Hp laptop kan betyda vad som helst i princip vet inte ens från vilket år den är. Blir svårt att hjälpa när vi inte vet vad för grejer du har. Skärmkabel vore bra att få reda på mer om. DVi/hdmi/s-videokabel?
Sen är storleken på tvn inte så viktig utan det är namn o modell som gör att man ta reda på dess funktioner. Nu kan det tom vara så att det inte ens är en full hd tv utan en hd-ready iom att det enda vi vet är att den är 46 tum =)
Vilket operativsystem har du på datorn?
/Fridaybrew
Vissa TV-apparater har ett autoläge som ställer om bilden från t ex 4:3 till 16:9 eller inzoomad eller annat läge.
Testa att ändra detta läge till något manuellt.
På fjärrkontrollen brukar det stå "Aspect" om det står på engelska.