Antal datorer i hemmet?
För ett par år sedan var det inte så självklart att det fanns en dator i hemmet, men nu är det snarare att man undrar hur många det finns.
I mitt hem finns det fyra använda datorer. En äldre stationär, en gammal bärbar, en bärbar som jag utvecklar jobbar mycket med, bland annat för att utveckla iFokus, och en media-dator i vardagsrummet. Ändå är vi bara två personer…
Hur många fungerande datorer finns ditt hem?
Mvh // Johan
Nu sedan vi flyttade har vi bara två datorer på två personer.
Tom
Jag har en stationär. Tonårspågarna har varsin bärbar. Sen finns det ett par gamla i källaren…

Här i hemmet finns det en 5 humancomputers vilka är ouppgraderingsbara, och vi har två datorer som används och en står i skåpet.
Hälsningar
Robert
Vi har två. En till barnen och en till mig.
Vänliga hälsningar
Niklas

Här finns de bara en nuförtiden
mvh/bjorsa

Vi har tre ouppgraderingsbara gamla ök, barnen använder dem dock under protest. Sedan min P4 och en gammal compac som går att fixa något så när.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Vi har en helt ny prestandaspeldator, en bärbar som bara är min, en stationär för icke krävande spel. En äldre stationär och en gammal bärbar, knappt användbar, brukar ha med den på semestern och tömma kameran i. Totalt 4+1 dator

#6, våra humancomputers kan vi inte formatera heller. Min version 1.0 går i mellanåt väldigt trögt och var nära en kortslutning efter min sensorrengöring.
Hälsningar
Robert

En själv, en till barnen och ett bärbart ök för foto och mp3 på resa.
På jobbet hade vi ett tag 12st på två personer, nu har vi bara 8 tror jag…
Vad är en "humancomputer"?
Tom

Tre stationära samt en bärbar åt pappsen.

Har rationaliserat bort alla utom en. Den bärbara jag har nu funkar till allt så finner ingen mening just nu med att ha flera.
Däremot kanske jag under året skaffar en mediadator.
Oskar
Fyra för tillfället. En desktop-PC, en arkademulerings-PC, en MediaPortal-PC och en bärbar Mac för musikskapande.

#10, det är det som sitter fastspänd uppe på den övriga hårdvaran. På sidorna är två mindre paraboler fastspända och fram finns känsliga verktyg som uppfattar ljus, lukt och smak.
Robert

2 stationär vanliga datorer och en som "snart" ska bli få unix installerad på sig. Fick den i oktober men vart lite "lat" ;)
#14, Hehe, det verkar som om min humancomputer behöver en omstart… ;-)
Tom

#16, boota sådana kan vara helt livsfarligt, jag har aldrig försökt men de som har gjort det har blivit inlåsta.
Konstigt, jag har hört att omstarter har alla möjliga underhållande effekter. Fast det är klart, det gäller ju att uppstarten fungerar som det är tänkt. Och effekterna kan ju vara mest rykten, eftersom så få provat. =P
Det finns ju olika sätt att starta om dem på. Man behöver ju inte stänga av dem helt. Det räcker väl med att placera den i ett mörkt rum i en mjuk säng över natten.
Tom

Är inte det viloläge?
Jag har hört att Cryotech erbjuder riktiga kallstarter, iaf. =P
Ett stationärt supermonster i vardagsrummet. Barnen har varsin speldator och jag som är surf beroende fick en bärbar så Peter kan titta på fotboll i sängen med mig som "sällskap" 
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.
"Supermonster"? Låter inte som någonting jag vill ha i vardagsrummet. =P Om det inte är en sådan ny med fyra parallella grafikprocessorer och jag får en sådan fräsch 30"-skärm från Apple. ;)
Supermonstret pillar jag på så lite som möjligt *S* den ska fungera som ??? man kopplar*S*in allt i den och i vårt fall är det tv-spel på projektorduk som är först, lite filmer, musik….som jag fattar det ska den styra hela huset*S* men vad vet jag…jag är ju bara tjej*S* och gillar min enkla bärbara bäst.
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.