hosts file...
Hur gör man egentligen med detta? fattar ingenting.
Hur ersätter man dessa host filer,och hur gör man med resten?
; Add entries in your hosts file…
just open crack folder & instructions file, then copy & paste entries from it to your host file.
hosts file is at;
[drive]WindowsSystem32driversetc
4; Go to RUN then
cmd
6; ipconfig /flushdns
7; ipconfig /registerdns
***** Very Important step *******
8; Go to RUN then type cmd (enter)
route -p ADD 125.252.224.88 MASK 255.255.255.252 192.168.0.200
Just any ip address in your network except gateway IP. If your PC ip address is other than 192.168.0.xxx this command will not work. 192.168.0.200 is different for each network so it may not work, in that case ask for help here someone will help you. No other photoshop torrent have this listed, but its very important step or you will get bad activation later on.
ping 125.252.224.90
you should NOT get any reply. If you do get reply then STOP, do not continue to next step.

Jag vet inte vad det är du vill göra men att ändra i hostfilen kräver att man vet lite vad man gör. Det är iofs enkelt att först kopiera filen och om något går fel och inte fungerar efteråt så är det bara att lägga tillbaka kopian
Host filen finns under C:/Windows/System32/drivers/etc. Filen heter Host
Det är tydligen den du skall ta upp i notepad och klistra in det de skriver om.
Ta en kopia på host först.
Oftast krävs en omstart av servern då man gjort ändringar i Hostf filen. Ibland räcker det med att man gör en IISReset men en omstart är säkrast för att få ändringen i Host filen att slå igenom
Fö att kunna ändra hosts file är att kopiera den till skrivbordet, fyll i text (ta inte bort något i den!) och kopiera och klistra in den där den låg från början.
Run är Kör. Du kan söka på kör i sökfältet eller så söker du direkt cmd så får du upp det.
Det andra är för att ändra ip-konfigurationen på din dator. Skulle rekommendera att du inte fortsätter med det. Vet du inte vad du gör kan det gå illa till.
Ser att det är photoshop du har laddat ned…

En kompleterande fråga till er som kan.
Om man ändrar i host filen och sedan gör som i steg 6, 7 och 8 finns då inte risk att man slussas via ett annat ip nummer än sin nätverksleverantör och då ev. får en faktura på en massa kronor för trafiken sedan ???
Utan att veta exakt vad han vill åstadkomma så drar jag slutsatsen att han vill blocka Photoshops licenskontrollfunktioner. Det påminner nämligen lite om hur man lurar MS Windows Genuine Advantage funktionen.
Sista kommandoraden modifierar routingtabellen så att alla anrop till t.ex. 125.252.224.90 (Adobe's licensserver kanske) går till 192.1.0.200 istället.

Låter som TS försöker installera en "ögonlapps" version av PS-CS5?
Men jag kan ju missta mig…