Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 2218 ggr
danino
0

desperat tjej

kan ingen hjälpa mig här?eller kan någon tipsa om ett annat forum, om detta är fel väg att gå?

spliff
0

Förväntade mig ett helt annat innehåll i den här tråden med den rubriken :).

Vill du bara ha lite allmän hjälp eller? Inget särskilt som gnager?

danino
0

jaha :) nej .jag skrev lite längre ner om ett problem (se nedan)

spliff
0

Nu hamnar ju den här kommentaren nedanför din men den sista kommentaren kommer ju längst ner, alltså finns det inget nedanför din sista kommentar. Det blir lite moment 22 det här. Varför inte bara förklara vad ditt problem är? Eller det kanske inte var så viktigt?

danino
0

om du läser under senaste inläggen "hjälp mig jag blir galen snart"

men jag skriver självklart här oxå.har köpt en dator på mediamarkt som bara visar demo"reklamfilm"för mediamarkt köpte den billigare för att det var ett demoex. men detta måste ju gå att ta bort så då undrade jag hur?

[Beavis]
0

högerklicka på filen och välj egenskaper. och ta bort skrivskyddet, så ska du kunna ta bort filen… testa det och återkom sen ifall det ej går

danino
0

okej tack så mkt jag ska prova.har tagit bort det tillfälligt,på avsluta men det kommer alltid tillbaka och då ska jag prova att göra som du sa :)

danino
0

gick inte att högerklicka.hände ingenting

danino
0

den stör så mkt att jag knappt kan göra någonting.nu förstår jag varför den kostade över 1000kr mindre.jag kommer knappt in på internet

Fridaybrew
0

sen är ett tips att vänte mer än 7 minuter innan du spammar med nya trådar, tack!

/Fridaybrew

danino
0

skrev ju att jag var desperat…men ja det var ju lite onödigt.förlåt så hemskt mkt :)

Inkanyezi
0

Filmen ligger troligen i mappen Autostart, och kan tas bort där. Jag vet inte hur det ser ut i den version du har, men på något sätt ska man kunna välja vad som autostartas när datorn startas.

För att stoppa den går det antagligen bra att trycka Alt-F4. men för att få bort att den startar varje gång måste den bort från Autostart.

Om den inte finns i Autostart kan den vara installerad så att den bara finns under "Run" i registret. Då är det enklast att ta bort det med en registerrensare som Ccleaner eller liknande.

Annars kan de säkert hjälpa dig på MediaMarkt. Det var nog inte meningen att den där reklamen skulle vara med när datorn såldes.