Monuta iso-filer?
Jag söker ett gratis program för att mounta iso-filer som en virituell CD/DVD som fungerar på Win 7 64.bit.
Är det någon som har tips?

Går inte det att göra direkt i operativsystemet? Om jag dubbelklickar på en isofil så monteras den och öppnas som en mapp. (Jo, jag vet, det är ett program som gör det, men det följer med och jag behöver inte veta vilket program.)
#1: Har inte testat, men det borde väl vara den vanliga pakethanteraren som sköter det jobbet? Men det beror väl kanske på vilket operativsystem man har. Frågan gällde väl Windows 7 och det vet jag nada om.
#1: Förresten, en eloge till dig som använder det svenska ordet ”montera” istället för påhittade ord som ”mounta” och liknande…

En rättelse också; mappen öppnas inte när jag dubbelklickar, utan den läggs upp som en ikon på skrivbordet, och den ligger under mappen /mnt/
Den får samma namn som isofilen, och den ser ut som en diskenhet, på samma sätt som ett minneskort, en CD-ROM, hårddisk, minnessticka eller annat medium som man ansluter till datorn.
Och om jag högerklickar får jag valen att montera med arkivhanterare och att öppna med arkivhanterare. I senare fallet öppnas mappen också.
Daemon Tool (lite) fungerar riktigt bra, har själv win 7 64.
Ja det funkar kanon… 

Tack för tipsen! Jag sökte en del på nätet men fick bara upp en massa sidor med folk som hade problem med bland annat Daemon Tools och andra kända program. Skönt att höra att de fixat till sina program nu så att de fungerar med Win7.
Ett litet tips angående Daemon tools som jag glömde skriva tidigare.
Se till att ladda det från tillverkarens hemsida då det har förekommit massor med sidor som haft DT för nedladdning men varit nedlusade med virus/trojaner etc.
Så antagligen så är det mycket folk som haft problem med dessa "virusversioner".
Är tillverkarens hemsida.
#9 jag hade mer problem med Daemon Tool på Vista än på W7. Men när dem hade uppdaterat det blev det bättre.