Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 7432 ggr
Mari
2010-06-28 21:46
0

problem med mailen?

Jag har sedan i morse fått problem med min mail. Jag har sånhär man får från bredbandsleverantören antar jag eftersom det är mitt namn @soderhamn.com och jag använder mig av Microsoft Outlock. antar att det är den äldre modellen och har även sedan en l¨ång tid tillbaka fått upp sånthär meddelande om att jag använder en olaglig version - fast den är laglig??  Kan det bero på det?

Detta felmeddelande studsar tillbaka till mig, kan någon hjälpa mig? Vad kan jag göra för att få skicka mail igen?

This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

erik_pekka@hotmail.com SMTP error from remote mail server after MAIL FROM:mari.ekengren@soderhamn.com SIZE=25086: host mx2.hotmail.com [65.54.188.126]: 550 SC-001 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. Reasons for rejection may be related to content with spam-like characteristics or IP/domain reputation problems. If you are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins, please visit http://postmaster.live.com for email delivery information and support

------ This is a copy of the message, including all the headers. ------

Return-path: mari.ekengren@soderhamn.com Received: from 76dsl91.soderhamn-net.com ([81.94.91.76]:1209 helo=matrix) by mailgw.soderhamn.com with esmtp (Exim 4.67 #1) id 1OTIGY-0000WE-E5 for erik_pekka@hotmail.com; Mon, 28 Jun 2010 19:37:07 +0200 From: "Mari Ekengren" mari.ekengren@soderhamn.com To: Subject: =?iso-8859-1?Q?Hj=E4lp!?= Date: Mon, 28 Jun 2010 19:37:46 +0200 Message-ID: <4D699F0F144C4B34B374F00DBC8C303D@matrix> MIME-Version: 1.0 Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-1" Content-Transfer-Encoding: quoted-printable X-Mailer: Microsoft Office Outlook 11 X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5931 Thread-Index: AcsW6DlQ7QA0Oo4HS0WO8vW7IEl6GAAAEcSw X-Note: Sending IP is 81.94.91.76 (76dsl91.soderhamn-net.com)

Hej bror! Det verkar inte l=E4ngre som att jag kan skicka iv=E4g mail fr=E5n denna = adress. Vad kan det bero p=E5? Jag hoppas att du f=E5r fram detta och kan se felmeddelandet h=E4r nedan som =E5terkommer g=E5ng efter g=E5ng jag har = skickat iv=E4g n=E5got.=20

/Mari Ekengren www.mariekengren.se=20 =20 -----Ursprungligt meddelande----- Fr=E5n: Mail Delivery System [mailto:Mailer-Daemon@soderhamn.com]=20 Skickat: den 28 juni 2010 19:35 Till: mari.ekengren@soderhamn.com =C4mne: Mail delivery failed: returning message to sender

This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

queen_annelie@hotmail.com SMTP error from remote mail server after MAIL FROM:mari.ekengren@soderhamn.com SIZE=3D18495: host mx1.hotmail.com [65.55.37.88]: 550 SC-001 Mail rejected by = Windows Live Hotmail for policy reasons. Reasons for rejection may be related to content with spam-like characteristics or IP/domain reputation problems. = If you are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins, please visit http://postmaster.live.com for email delivery information and support per_bratt@hotmail.com SMTP error from remote mail server after MAIL FROM:mari.ekengren@soderhamn.com SIZE=3D18495: host mx2.hotmail.com [65.55.37.72]: 550 SC-001 Mail rejected by = Windows Live Hotmail for policy reasons. Reasons for rejection may be related to content with spam-like characteristics or IP/domain reputation problems. = If you are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins, please visit http://postmaster.live.com for email delivery information and support nillan4@live.se SMTP error from remote mail server after MAIL FROM:mari.ekengren@soderhamn.com SIZE=3D18495: host mx2.hotmail.com [65.55.37.72]: 550 SC-001 Mail rejected by = Windows Live Hotmail for policy reasons. Reasons for rejection may be related to content with spam-like characteristics or IP/domain reputation problems. = If you are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins, please visit http://postmaster.live.com for email delivery information and support maboma13@hotmail.com SMTP error from remote mail server after MAIL FROM:mari.ekengren@soderhamn.com SIZE=3D18495: host mx2.hotmail.com [65.55.37.72]: 550 SC-001 Mail rejected by = Windows Live Hotmail for policy reasons. Reasons for rejection may be related to content with spam-like characteristics or IP/domain reputation problems. = If you are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins, please visit http://postmaster.live.com for email delivery information and support lillemor.loof@live.se SMTP error from remote mail server after MAIL FROM:mari.ekengren@soderhamn.com SIZE=3D18495: host mx2.hotmail.com [65.55.37.72]: 550 SC-001 Mail rejected by = Windows Live Hotmail for policy reasons. Reasons for rejection may be related to content with spam-like characteristics or IP/domain reputation problems. = If you are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins, please visit http://postmaster.live.com for email delivery information and support lenand5921@live.se SMTP error from remote mail server after MAIL FROM:mari.ekengren@soderhamn.com SIZE=3D18495: host mx2.hotmail.com [65.55.37.72]: 550 SC-001 Mail rejected by = Windows Live Hotmail for policy reasons. Reasons for rejection may be related to content with spam-like characteristics or IP/domain reputation problems. = If you are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins, please visit http://postmaster.live.com for email delivery information and support gunilla.ohrner@hotmail.com SMTP error from remote mail server after MAIL FROM:mari.ekengren@soderhamn.com SIZE=3D18495: host mx2.hotmail.com [65.55.37.72]: 550 SC-001 Mail rejected by = Windows Live Hotmail for policy reasons. Reasons for rejection may be related to content with spam-like characteristics or IP/domain reputation problems. = If you are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins, please visit http://postmaster.live.com for email delivery information and support

------ This is a copy of the message, including all the headers. ------

Return-path: mari.ekengren@soderhamn.com Received: from 76dsl91.soderhamn-net.com ([81.94.91.76]:1207 = helo=3Dmatrix) by mailgw.soderhamn.com with esmtp (Exim 4.67 #1) id 1OTIEQ-0000Lu-KH; Mon, 28 Jun 2010 19:34:55 +0200 From: "Mari Ekengren" mari.ekengren@soderhamn.com To: "'Mari Ekengren'" mari.ekengren@soderhamn.com, =3D?iso-8859-1?Q?'Lillemor_L=3DF6=3DF6f'?=3D lillemor.loof@live.se, "'Gunilla O'" nillan4@live.se, gunilla.ohrner@hotmail.com, "'Lena A Hoppet'" lenand5921@live.se, info@mariekengren.se, =3D?iso-8859-1?Q?'annelie_wikstr=3DF6m'?=3D = , "'Bodil'" maboma13@hotmail.com, "'Per Bratt'" References: <000001cb16a3$86a40e90$93ec2bb0$@se> BAY119-W38E794EF6F46A5CBA36271E0CA0@phx.gbl=20 Subject: SV: Djurskyddet Sverige maj-protokoll Date: Mon, 28 Jun 2010 19:35:34 +0200 Message-ID: MIME-Version: 1.0 Content-Type: multipart/alternative; boundary=3D"----=3D_NextPart_000_0010_01CB16F9.14B33DF0" X-Mailer: Microsoft Office Outlook 11 X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5931 In-Reply-To:=20 Thread-Index: AcsWuUhszEsrQcHMS6S/FX3xciaEWAALnWuAAAAjf5A=3D X-Note: Sending IP is 81.94.91.76 (76dsl91.soderhamn-net.com)

This is a multi-part message in MIME format.

------=3D_NextPart_000_0010_01CB16F9.14B33DF0 Content-Type: text/plain; charset=3D"iso-8859-1" Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Intressant, h=3DE4r i protkoll 21-22 Maj s=3DE5 st=3DE5r det om Ideella = =3D Djurskyddet i S=3DF6derhamn att de har s=3DF6kt medlemskap, de n=3DE4mner =3DE4ven = oss.=3D20

=3D20

/Mari Ekengren

www.mariekengren.se=3D20

=3D20

_____ =3D20

Fr=3DE5n: Lillemor L=3DF6=3DF6f [mailto:lillemor.loof@live.se]=3D20 Skickat: den 28 juni 2010 13:58 Till: Gunilla O; gunilla.ohrner@hotmail.com; Lena A Hoppet; mari.ekengren@soderhamn.com; info@mariekengren.se; annelie wikstr=3DF6m; = =3D Bodil; Per Bratt =3DC4mne: FW: Djurskyddet Sverige maj-protokoll

=3D20

F=3DF6r k=3DE4nnedom//L =3D20

_____ =3D20

From: info@djurskyddet.se To: info@djurskyddetbohuslan.se; djurskydd_bollnas@hotmail.com; i.fyr@telia.com; djurskyddet.dalarna@spray.se; wst@eksjo.se; ordforande@djurskyddet-eskilstuna.se; fiahemmet@hotmail.com; inger.ydrenius@telia.com; anita.keinonen@telia.com; kansliet@hittakatten.com; djurskyddethoppet@hotmail.com; lena.jonzon@telia.com; m_elmroth@hotmail.com; djurskyddet.kalmar@netatonce.net; djurskyddetkarlshamn@telia.com; ordforande@djurskyddetkarlstad.se; maj.bengtsson@stenarecycling.se; kattfoten@kattfoten.se; margareta@arctoshundskola.com; johkati39@aol.se; info@djurskyddetkronoberg.se; djurskyddet.hoganas@telia.com; djurskyddet.koping@hotmail.com; djurskyddetlandskrona@hotmail.com; info@djurskyddetmalmo.se; djurskyddet.mariefred@spray.se; hans.stigberg@3mail.se; sylva71@hotmail.com; mjau_laigar@hotmail.com; mallan.dragsved@hotmail.com; anna-lena.palmqvist@inorr.se; annicaerngren@hotmail.com; djurskyddet.o-hamn@spray.se; djurskyddet.ronneby@hotmail.com; skovdekatthem@hotmail.com; jenny.wallberg@gmail.com; eva.norberg@djurskyddet.se; stefan_hamnstedt@hotmail.com; djurskyddetwestrawermland@gmail.com; info@djurskyddet.umea.com; djurskyddetvastervik@telia.com; info@huskatten.com; djurskyddetadalen@hotmail.com; larsahman@telia.com; michael.jander@ektv.nu; goran327@telia.com; oviks_djurskydd@hotmail.com; mozart.stromberg@telia.com; lotta.karlberg@telia.com; kontakt@djurhjalpen.nu; info@kattvarnet.nu; goeranj@telia.com; goteborgs.djurskyddsforening@telia.com; tomas.erge@telia.com; terge@tycoelectronics.com; helenrydstedt@hotmail.com; =3D info@highflying.se; hundframjandet@hotmail.com; boingecarlsson@telia.com; =3D lillemor.loof@live.se; annerud.agnetha@telia.com; katt.magg@hotmail.com; pelle@bratell.se; stiftelsen.lunds.djurskyddsfond@telia.com; djurdoktorn@bredband.net; sunnedjurskydd@hotmail.com; susanne.lindqwist@spsm.se CC: kansliet@djurskyddet.se; styrelsen@djurskyddet.se Subject: Djurskyddet Sverige maj-protokoll Date: Mon, 28 Jun 2010 11:23:09 +0200

Till alla postmottagare

=3D20

Hej,

=3D20

Bifogar protokoll

F=3DF6rbundsst=3DE4mma inkl bilagor 22-23 maj

F=3DF6rbundsstyrelse 21-22 maj

Konstituerande f=3DF6rbundsstyrelse 23 maj

=3D20

Med v=3DE4nlig h=3DE4lsning

Kansliet

=3D20

Djurskyddet Sverige

R=3DF6kerigatan 19

121 62 Johanneshov

www.djurskyddet.se

Tel: 08-673 35 11

=3D20

=3D20

_____ =3D20

Ladda ner v=3DE4rldens mest anv=3DE4nda webbl=3DE4sare nu. Ta med dig = Hotmail =3D i mobilen! <http://new.windowslivemobile.msn.com/SE-SE/windows-live-hotmail/default.= =3D asp x>=3D20

__________ NOD32 5234 (20100628) Information __________

**This message was checked by NOD32 antivirus system.
http://www.eset.com**

**
------=3D_NextPart_000_0010_01CB16F9.14B33DF0
Content-Type: text/html;
charset=3D"iso-8859-1"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable**

**

**

Intressant, h=3DE4r i protkoll = =3D 21-22 Maj s=3DE5 st=3DE5r det om Ideella Djurskyddet i S=3DF6derhamn att de har s=3DF6kt = =3D medlemskap, de n=3DE4mner =3DE4ven oss.

/Mari =3D Ekengren

www.mariekengren.se

Fr=3DE5n: = =3D Lillemor L=3DF6=3DF6f [mailto:lillemor.loof@live.se]
Skickat: den 28 juni = 2010 =3D 13:58
Till: Gunilla O; gunilla.ohrner@hotmail.com; Lena A Hoppet; mari.ekengren@soderhamn.com; = =3D info@mariekengren.se; annelie = wikstr=3DF6m; =3D Bodil; Per Bratt
=3DC4mne: FW: = Djurskyddet =3D Sverige maj-protokoll

F=3DF6r k=3DE4nnedom//L

From: =3D info@djurskyddet.se
To: info@djurskyddetbohuslan.se; djurskydd_bollnas@hotmail.com; i.fyr@telia.com; =3D djurskyddet.dalarna@spray.se; wst@eksjo.se; ordforande@djurskyddet-eskilstuna.se; fiahemmet@hotmail.com; = =3D inger.ydrenius@telia.com; anita.keinonen@telia.com; kansliet@hittakatten.com; djurskyddethoppet@hotmail.com; lena.jonzon@telia.com; =3D m_elmroth@hotmail.com; djurskyddet.kalmar@netatonce.net; djurskyddetkarlshamn@telia.com; ordforande@djurskyddetkarlstad.se; maj.bengtsson@stenarecycling.se; =3D kattfoten@kattfoten.se; margareta@arctoshundskola.com; johkati39@aol.se; =3D info@djurskyddetkronoberg.se; djurskyddet.hoganas@telia.com; djurskyddet.koping@hotmail.com; =3D djurskyddetlandskrona@hotmail.com; =3D info@djurskyddetmalmo.se; djurskyddet.mariefred@spray.se; hans.stigberg@3mail.se; sylva71@hotmail.com; mjau_laigar@hotmail.com; mallan.dragsved@hotmail.com; anna-lena.palmqvist@inorr.se; annicaerngren@hotmail.com; djurskyddet.o-hamn@spray.se; djurskyddet.ronneby@hotmail.com; =3D skovdekatthem@hotmail.com; =3D jenny.wallberg@gmail.com; eva.norberg@djurskyddet.se; stefan_hamnstedt@hotmail.com; djurskyddetwestrawermland@gmail.com; info@djurskyddet.umea.com; djurskyddetvastervik@telia.com; info@huskatten.com; djurskyddetadalen@hotmail.com; larsahman@telia.com; michael.jander@ektv.nu; goran327@telia.com; oviks_djurskydd@hotmail.com; mozart.stromberg@telia.com; lotta.karlberg@telia.com; kontakt@djurhjalpen.nu; info@kattvarnet.nu; goeranj@telia.com; goteborgs.djurskyddsforening@telia.com; tomas.erge@telia.com; terge@tycoelectronics.com; =3D helenrydstedt@hotmail.com; info@highflying.se; hundframjandet@hotmail.com; boingecarlsson@telia.com; lillemor.loof@live.se; =3D annerud.agnetha@telia.com; katt.magg@hotmail.com; pelle@bratell.se; =3D stiftelsen.lunds.djurskyddsfond@telia.com; djurdoktorn@bredband.net; sunnedjurskydd@hotmail.com; =3D susanne.lindqwist@spsm.se
CC: kansliet@djurskyddet.se; styrelsen@djurskyddet.se
Subject: Djurskyddet Sverige maj-protokoll
Date: Mon, 28 Jun 2010 11:23:09 +0200

Till alla =3D postmottagare

Hej,

Bifogar protokoll

F=3DF6rbundsst=3DE4mma inkl bilagor 22-23 =3D maj

F=3DF6rbundsstyrelse 21-22 =3D maj

Konstituerande f=3DF6rbundsstyrelse 23 =3D maj

Med v=3DE4nlig =3D h=3DE4lsning

Kansliet

Djurskyddet Sverige

R=3DF6kerigatan 19

121 62 Johanneshov

www.djurskyddet.se

Tel: 08-673 35 11

Ladda ner v=3DE4rldens mest anv=3DE4nda = webbl=3DE4sare =3D nu. http://new.windowslivemobile.msn.com/SE-SE/windows-live-hotmail= /d=3D efault.aspx" target=3D3D"\_new">Ta med dig Hotmail i mobilen!

__________ NOD32 5234 (20100628) Information __________

This message was checked by NOD32 antivirus system.
http://www.eset.com
<= /f=3D ont>

**
**

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Zepp
2010-06-29 16:08
0

Du har blivit blockerad på grund av att du sänder spam, vad jag kan se!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Bogey
2010-06-29 17:11
0

Fortsättning på #1;

Förmodligen för att du har ett utropstecken i Ärenderade (Subject). Spamfilter är väldigt känsliga för det.

Kan också vara så att hela domänen soderhamn.com har blivit svartlistad för att någon har skickat stora mänder spam från den domänen. Antingen genom oförstånd eller att de fått in en trojan som använder deras dator som spam-relay.

Mari
2010-06-29 18:43
0

Jag kanske har listat ut på vad det kan bero på.

För någon dag sedan fick jag spammeddelande från min egen mail och jag klickade per automatik i att lägga till adressen i svartlista eller vad det stod. Kan det ha blivit så att min mail nu är blockad för alltid?

Hur gör jag för att få bort detta? Kan jag kontakta internetleverantören för detta? Eller hur gör jag? Vill gärna kunna använda min mail igen och det är bara till hotmail och live-adresser som jag ej kan skicka detta till.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Zepp
2010-06-29 19:12
0

Mjae.. man brukar få spamen adresserade som sin egen mailadress och då är det dumt att spärra den!

Men nu ser det ut som du är spärrad på andras mailservrar.. kan vara som så att du fått in en trojan som sänder spam, eller att du sänder massutskick med körbart material och då är det lätt att bli spärrad!

Mari
2010-06-29 19:25
0

#4 Ja det var första gången jag fick detta adresserat från mig själv så jag tänkte inte riktigt Obestämd

Har sökt igenom datorn flera gånger med några olika virusprogram men inte hittat något, kan heller inte se på mailen att jag har skickat ut till andra men det kanske man inte gör?

Vet du om det är möjligt att häva denna spärr? Tog bort min adress från listan i min mail men står jag redan på andras kanske det är svårare?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Zepp
2010-06-29 19:41
0

Pröva att skicka mail till olika adressater med bara text.. typ "Testing"!

Har du någon hotmailadress så skicka även dit.. så du ser om det handlar om olika mailservrar!

http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx

Mari
2010-06-30 00:41
0

#6 Har skickat till 6st olika hotmail/live men ingen har fått fram, jag får heller inte fram till mig själv.
Spelar ingen roll om jag låter ämnesraden vara tom eller innehålla ? eller något utan specialtecken.

Från din länk så får jag fram detta svar:
E-post avvisas av Windows Live Hotmail av principskäl. Avvisningen kan bero på att innehållet har skräppostliknande egenskaper eller på IP-adressens/domänens anseende. Kontakta din e-post- eller Internetleverantör för att få hjälp om du inte själv är e-post- eller nätverksadministratör.

Vilket jag antar betyder att jag måste ringa internetleverantören snarast för att få bukt med problemet Rynkar på näsan Vad tjatigt!

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Bogey
2010-06-30 01:15
0

Gör man en "whois" på soderhamn.com så får man bl.a. det som jag klistrat in nedan. Prova skicka ett mail till den tekniska kontakten som anges nedan och se om du får nått svar/lösning av denne.

#############################################

WHOIS lookup:

Registrant: Soderhamns Kommun Box 135 Soderhamn 826 23 SE

Domain Name: SODERHAMN.COM

------------------------------------------------------------------------ Promote your business to millions of viewers for only $1 a month Learn how you can get an Enhanced Business Listing here for your domain name. Learn more at http://www.NetworkSolutions.com/ ------------------------------------------------------------------------

Administrative Contact: Eriksson, Bjorn bjorn.eriksson@SODERHAMNENERGI.SE Soderhamns KabelTV Box 3 Soderhamn, S 82621 SE +46 270 75 000 fax: +46 270 19448

Technical Contact: Svensson, Anders anders.svensson@teknikpark.se Box 135 Soderhamn, S 826 91 SE +46 270 76600 fax: +46 270 76686

_
Record expires on 08-Nov-2010.
Record created on 08-Nov-1999.
Database last updated on 29-Jun-2010 16:48:37 EDT._

Domain servers in listed order:

NS1.TEKNIKPARK.SE NS1.HELSINGENET.COM 62.108.193.2

Mari
2010-06-30 01:47
0

#8 Tack, strax efter mitt förra inlägg skickade jag en förfrågan till deras support om hjälp med mailen, hoppas på snabbt svar så att jag kan svara på alla de mail som ramlar in igen Glad

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se