Datorn iFokus

Datorn

Etiketthårdvara
Läst 1623 ggr
Niklas
0

Apple-tangentbort till PC?

Går det att använda ett Apple-tangentbord till en PC och vice versa? Kan det bli några problem?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

guraknugen
0

Jag har inte provat själv, men i exempelvis Ubuntu kan man ju välja en tangentbordslayout som man kallar ”Sverige Macintosh”, vilket jag ser som en liten antydan att det borde gå bra, åtminstone i teorin. Kan inte riktigt se varför det inte skulle gå, så länge man har möjlighet att välja en layout som passar.

Men jag är ingen expert så ta det med en nypa salt.

[Beavis]
0

Utan att ha testat eller kollat själv kommer jag på funderingen: Hur ser kontakterna ut på dessa? är de kompatibla är det väll bara att testa och se? funkar det så funkar det. Det lär knappast säga knakelibrak utan bara inte fungera.

Niklas
0

#2: Med Bluetooth är kontakter inget problem.

[Beavis]
0

Bara atttersta altså. fungerar det så behöver du inte köpa nytt tangentbord

Niklas
0

#4: Saken är den att jag ska köpa ett nytt tangentbord och gärna vill veta innan om det kommer att fungera. Fast av vad jag har läst gör det det.

MagArne
0

Ja, det fungerar till viss del. Specialtangenterna brukar inte fungera så jag tycker det är dumt att köpa ett appletangentbord till en PC.

Har testat själv på jobbet då man inte hittar rätt tangentbord till macarna och PC. Fungerar i nödfall men inget jag vill sitta med permanent.

guraknugen
0

#6: Specialtangenterna väl att konfigurera ”manuellt”?

[Beavis]
0

what he said…. hehe

johan
0

Jag har ett Microsoft-tangentbord till macen och det fungerar utmärkt.

Åt andra hållet har jag aldrig testat.

Mvh // Johan

guraknugen
0

#7, mitt eget inlägg: Blev en något obegriplig mening där då ett ord föll bort. Vette 17 vart det tog vägen, men jag hittade ett likadant som jag härmed petar in:

Specialtangenterna går väl att konfigurera ”manuellt”?