Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 1928 ggr
[tildaah]
0

formatera minneskort, funkar inte

jag ska ladda in filmer till min psp. när jag sätter in pspn (via usb) i min dator så står det att man måste formatera minneskortet för att det ska kunna användas. men det funkar inte!

och hur jag än försöker "komma in i" minneskortet för att kunna klistra in filen eller något sånt där, så går det inte för att man måste formatera minneskortet..

så HUR ska jag göra???

jag har windows 7..

Zepp
0

Ta bort skrivskyddet?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Beavis]
0

högerklicka och gå längst ner och klicka bort skrivskyddet. cverkar som ovanstående säger vara troligaste lösningen

Kaj
0

Om du aldrig använt minneskortet förut utan det är ett helt nytt kan det behövas formateras. Det låter dock inte troligt eftersom de brukar vara förformaterade när du köper det.

Men om kortet är nytt och du inte använt det så gå in i utforskaren och högerklicka på enhetsbokstaven som kortet fick när du stoppade in det i datorn och välj formatera. Om du har Windows bör du använda dig av FAT32 eftersom det är det mest vanliga formaten för t ex kameror, mobiltelefoner etc.

guraknugen
0

Är inte FAT32 det vanligaste filsystemet till kameror och så vidare, oavsett vilket operativsystem man använder i sin dator…?

Eller med andra ord: Oavsett operativsystem, välj det filsystem som fungerar där du ska använda kortet, oftast FAT32 (antar jag – har inte testat alla kameror och så vidare på marknaden). Vet inte hur det är med MacOS, men de flesta Linux-distributioner har stöd för FAT32 och en hel del andra filsystem utan att användaren behöver vidta några åtgärder.