Datorn iFokus

Datorn

Etiketthårdvara
Läst 2321 ggr
[SarahOhrn]
0

Bra, smidig router?

Undrar om någon har tips på en liten smidig men bra router som inte kostar skjortan? Eftersom dom så smart har satt uttaget för LAN innanför dörreni hallen, vet inte riktit var jag ska sätta routern ändå men den kan ju inte vara så stor men ändå klara bra, vi kommer ha 30 mbit.

Zepp
0

Det är beroende på vad du skall använda den till och avstånden!

Skall du bara surfa och avstånden inte är för långa, duger en G54 router!

Min Netgear kostade 299.

http://kb.netgear.com/app/products/model/a_id/12594

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[SarahOhrn]
0

#1 Nä det är bara här hemma i lägenheten och kanske i en villa i framtiden vi ska använda den… Mest surfa & sådär… Laddar ner en del… Är inte så insatt i vad som behövs! =P

Det ska funka till min sambos stationära med en sån pryl man sätter i usb-minnet och till min macbook, blir ju bara några meter…

[SarahOhrn]
0

Jag tror jag har en sån där i en låda faktiskt… Men då finns ingen sån till den stationära till så den kan få trådlöst…

Zepp
0

Då köper man bara det tådlösa USBnätverkeskortet!

Själv har jag en Dlink, men det går med vilket märke som helst!

Mosaik02
0

men den routern har ju oxå 4 platser som man kan koppla in nätverkskabel i om jag förstår saken rätt plus att den då har trådlöst nätverk

jag har den routern men version 7 vet inte riktigt vad det är för skillnad på versionerna dock…..

jag är väldigt nöjd med min router och det faktum att jag kan använda den både till mina stationära datorer och min bärbara

att du har uttaget i hallen det brukar vara så själv har jag löst det så att jag har en stor byrå i hallen där jag även har routern och man får bättre mottaging på det trådlösa nätverket om den kommer upp lite

[SarahOhrn]
0

Problemet är att uttaget sitter i en dosa precis innanför ytterdörren där man inte har plats för någon byrå, det är en ingång till vänster bredvid och där emellan har dom satt dosan, sjukt dålig placering…

Zepp
0

Det skall alltid finnas uttag för patchkabel.. annars så vågar man inte mickla med inställningarna!

Skruva upp en lite hylla i samma höjd som du brukar ha datorerna.. tänk på att antennen sänder i ett horisontellt fält.. det är riktade antrenner som standard!

V10 är nog bara senate versionen.. köpte den nyligen.. står  kompatibel med Win7 på lådan och så följer det med en skiva Parental Controll!

Lite fler finesser än min förra man trycker på en knapp på routern, (WPS) samtidigt som man söker på närverkskortets inställning så överförs inställningar för kryptering o allt!

Lite tråkig när man inte själv får skriva inställningar o annat men,. antagligen något lättare för icke kunniga!