Datorn iFokus

Datorn

Etiketthårdvara
Läst 5052 ggr
Mosaik02
0

Bärbar dator rengöra fläktar....

Min bärbara dator är ungefär 3 år gammal och nu börjar jag få  problem med att den överhettas lätt och fläkten låter rätt mycket jag inser att den säkert är full med damm och andra mysigheter

men hur rengör jag den bäst?

efter mycket googlande så verkar många föredra luft på burk men jag undrar får man verkligen ur dammet då är inte risken rätt stor att man bara flyttar runt på det?

dammsugaren rekommenderar vissa och det låter ju lite bättre för då borde man ju får ur dammet men tja då har man väl problemet med statisk elektricitet och att fläkten går sönder

tredje alternativet som jag är tveksam till är att helt enkelt öppna datorn och rengöra den men får man ihop datorn sedan?

suck det är då mycket lättare med stationära dator bara att öppna och sen har man nån timme framför sig med att pilla ur damm ur fläktarna med tops enkelt och smidigt……

någon som har lite goda råd att ge mig?

Zepp
0

Jag plockar alltid isär datorerna och blåser med tryckluft!

Utan isärplockning gör det ingen skillnad!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

SimsBrooke
0

Jag säger samma sak som #1 plocka isär den, sedan kan du även köpa en Kylplatta att ställa din bärbara dator det hjälper oxå fläktarna och allt annat i datorn att bli lite mer kyligare =)

Hittade denna kylkudde nu vet jag inte dock hur bra den är men man kan ju alltid fråga =)

http://www.netonnet.se/art/dator/datortillbehor/laptop-tillbehor/kylning/Targus-LaptopCoolingcushion/122109.4220/

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mosaik02
0

jag tackar för tipsen Skrattande

efter ytterligare lite googlande så insåg jag att min bärbara är rätt lätt att plocka isär en Toshiba Satellite L300 sagt och gjort plockad bort tangenbordet och hittade inget damm märkligt nog men dammsög ändå lite försiktigt

får nog bli att man försöker köpa sig en kylplatta och hålla tummarna för att fläkten inte går sönder för att köpa en ny dator har jag inte pengar till