Redigeringsprogram eller att konventera
Har en ny sony videokamera, har installerat skivan som följde med och lagt över filmerna. Sedan skulle jag redigera de i Windows movie maker, men saknade vodec-filer. Laddade då ner k lite codec pack. Nu Funkar det att lägga in filmerna i movie makern men ingen bild kommer upp, endast svart.
Tanken slog mig att movie makern inte kunde läsa filerna, då de ligger som MODD. Håller därför på att konventera de, men. Det kommer ju ta dagar att konventera dem! Allt som allt är det 58 videos och nu är den inne på sin fjärde. Finns det inget smidigare sätt som går lite fortare?
Altenativt en annan videoredigerare som är gratis och är likvärt med Windows ?
TACK!!
Josefinejumpforjoy.blogg.se
Tyvärr är väl de som är bra inte gratis. Dock är väl de flesta av dem oerhört mycket bättre än Windows Movie Maker, får man hoppas. När det gäller gratis videoredigeringsprogram så finns det en del, men jag har tyvärr ingen koll på vilka som fungerar i Windows då jag själv inte har Windows.
Kanske sökning på free video editing eller liknande kan ge någon bra träff? Annars finns det en del trådar om detta här som man kan söka efter.

Jag har laddat hem testversionen av Sony Vegas pro som funkar bra, kan dock inte en bråkdel! Men det funkar till dessa videorna jag var i akut behov att redigera nu! :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se
Det är ju så att man ofta får testa sig fram för att lära sig.