Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 4641 ggr
Alex
0

Inaktivera OTIST?

Går det att inaktivera OTIST när man väl aktiverat det, eller måste man återställa routern? Aktiverade nämligen OTIST av "misstag" när jag blev guidad via telefon för att lösa ett problem med min laptop och eftersom det då slutade med att OTIST blev aktiverat så fungerar ju inte internetanslutningen alls på den nu… Så jag vill inaktivera OTIST men hittar ingenstans jag kan göra det…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Zepp
1

Gör en Factory reset på routern och gör om inställningarna!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Alex
0

Hur gör jag en Factory Reset?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Zepp
0

Oftast stoppar man in en hårnål i ett litet hål bak på routern när man startar om den!

Iallafall på Netgear och D-link!

Har du ingen manual?

Alex
0

Ingen aning om det finns någon manual någonstans, det är en ZyXel router och den har en reset-knapp på baksidan som man ska hålla in för att återställa. Tror det är om man håller in mer än 5 sekunder så går den tillbaka till "början", tänkte mest så att det inte var något annat speciellt med Factory Reset. Glad Men jag antar att det är samma sak då?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Zepp
0

En knapp är betydligt bekvämare än att leta efter en hårnål! Skrattande

Iallafall surfa först till Zyxels sida och din routers manual och läs lite där på FAQ!

Alex
0

Det ska jag göra, tack så mycket för hjälpen! Skrattande

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Zepp
0

Det e väl därför folk har så välstädat hemma.. de sparar inte alla papper som jag gör!?

Alex
0

Haha ja det är väl så. Flört Nä, det är mina föräldrars dator och router, så jag har ingen som helst aning om vart de har såna grejer. Tungan ute Men hittade hur jag skulle göra nu, och jag behöver visst hitta en hårnål eller nåt!

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Zepp
0

Jaa.. det var väl för lätt med knappen den är nog för omstart av routern!

Ta du och skriv upp ditt lösenord först, det på routern för att komma in på den och det på din wep-nyckel i din dator!

På en del routrar står administratörslösenordet på en lapp på routern!

Och på din dator finner du det under din nätverksanslutning!

Eller så gör du bara en WAP. om ditt nätverkskort stöder det!

Alex
0

Mina föräldrar har vart så dumma att de inte haft något lösenord, så det behövdes inte. Flört Ska se till att fixa det åt dem hade jag tänkt… Men nu är det återställt och fungerar precis som det ska igen, tusen tack för hjälpen! Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Zepp
0

OM du alldrig upprättat en nätverksanslutning tidigare bör du leta upp manualen, både för Router och nätverkskortet om det finns!

spliff
0

Utropstecken, !, är ett så kallat stort skiljetecken som används som avslutning på utrop, uppmaningar, önskningar, tilltal, hälsningar och liknande interjektioner. Alltså inte som ersättning för punkt.

Zepp
0

Äsh det där är bara en ovana. Skäms

guraknugen
0

#13: Kan du inte göra en egen tangentbordslayout så att du får punkttecknet på utropstecknets plats och tvärt om…?  He he he…

Tungan ute

Inkanyezi
0

Knappen är nog inte omstart, utan kanske snarare den man slår på eller stänger av WiFi med på routern. Men kolla bruksanvisningen ordentligt. Om du inte vill att andra ska komma in på routern så kan det vara bra att sätta ett lösenord på radiolänken.