Outlook web och hotmail
Tjena, jag har ett Outlook web-konto som jag fått från min skola, med en separat adress från skolans domän. Igår när jag loggade in där var den plötsligt ihopslagen med min hotmail, dvs alla mina hotmail-mail låg i skoladressens inkorg. Jag kan heller inte logga in på mitt hotmailkonto längre. Hur har det här gått till och hur kan jag dela upp dem igen? Jag vet med säkerhet att jag inte valt att det skulle vara så.
Outlook mail är bättre än hotmail tycker jag, men jag har stött på liknande problem dock inte ihopsplagning. Om du inte loggar ut från Outlook web så går det inte att logga in på hotmail. Så se till att du är helt utloggad.
Om man inte loggar ut så brukar man få ett meddelande om att man ska logga ut först, jag har haft mycket problem med detta innan det här hände eftersom det inte funkade ens när man loggat ut. Problemet är nu ett annat. Jag får meddelandet att mitt användarnamn och lösenord inte stämmer överens.

Vet inte om det är detta men Hotmail har numera stöd för POP3.
POP3, innebär iallafall att man hämtar mailen och lägger dessa i samma korg!
Normalt sett kör man webmail som IMAP, då ligger mailen kvar på kontot!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Själv kör jag POP3 med Gmail och låter mailen ligga kvar på servern, så det verkar inte vara det som är den stora skillnaden mellan POP3 och IMAP…

Mm.. finns en inställning för det som man kan göra..
Ja, det har i alla fall funnits det i alla mailklienter jag testat på senare år (det vill säga Opera M2 och Evolution). Brukar vara en kryssruta med text som ”Lämna kvar e-post på servern” eller liknande.

Tänkte just på det kryzzet.