Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 478 ggr
navarro
0

Videokonferens Messenger

Har nagon ett tips vad det kan vara for fel? Min dotter och jag ser varandra och men vi hor ingenting. Forr har det gatt helt utan problem. Det maste vara nagot som jag klickat pa och nu inte kan hitta. Skall man leta i "ljud" som har ikonen av en sorts hogtalare eller i "röst" som har ikonen av en figur bredvid en PC och en gul pratbubbla.

johan
0

Om du tittar nere till höger på skärmen bredvid klickan så bör du se en liten ikon som ser ut som en högtalare. Om den inte syns kanske den dolt sig. Då kan du trycka på lilla knappen som ser ut som ett "<" inuti en cirkel.

Därefter bör du se högtalaren. Om du klickar på den så får du upp volymkontrollen samt en kryssruta som visar om ljudet är helt avstängt.

Får du ljud i andra program? har du kollat att sladdar från ljudkort till högtalare sitter i och att högtalarna har ström och är påslagna? (jag har gjort det misstaget ett par gånger.. :))

Mvh // Johan

navarro
0

Ja, jag har ljud nar jag lyssnar pa musik. Det kanske ar min dotter som maste kolla sin, for har ser allt bra ut. Hon delar datorn med den yngste sonen, kanske det ar dar felet ligger.

johan
0

Kankse är så att sladd till mikrofonen som åkt ut på hennes eller din nu.

Mvh // Johan