Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 7156 ggr
Vanja-K
0

ångra skräppost

Jag råkade trycka på att en webbsida var skräppost. Nu kommer jag inte alls in längre. Sidan var; ceramic art daily.

Hur gör jag för att kunna komma in på sidan igen?

Zepp
0

Eh.. inte skräppost va?

För om du spärrar skräppost så tar inte ditt mailprogram emot mail från den adressen mer.. men man kan ändå surfa till mailadressens hemsida.

Så vi behöver veta: vilket mailprogram. internetbrowser eller liknande.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Moonwing
0

ceramic art daily…tillåt ; ( dvs tryck på kontakt eller gammat skräpmejl) -i rullgardinsmenyn; -" ej skräppost"..då ligger det sig i inkorgen igen..Flört

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

/ Wingen

Vanja-K
0

#1 jag tryckte på rapportera skräppost. Google. Raderaknappen ligger ju alldeles intill. Så jag råkade ta fel.Obestämd Så jag förstår  att mailprog. inte tar emot igen. Men går det inte att ändra? Jag kan inte ens surfa till den hemsidan längre.Det kan jag inte förstå?Behöver inga mail, men jag vill kunna surfa in ibland.

Ok, det kanske är skräppost, men lite kul att läsa ibland. Men egentligen handlar det om reklam!

#2 Går inte att hitta något på kontakt eller gammal skräppost! Så det fungerar inte.

Moonwing
0

Jag gjorde som du sa..Tungan ute..testade på ett Suntuubi.mail, som jag annars tillåter..

"raderar.."

"Flyttat till papperskorgen"

-"Konversationen har markerats som skräppost." 

"Läs mer" 

"Ångra"-..där byter jag flik, för att testa..när jag återvänder till Gmail;

"Radera alla skräppostmeddelanden nu (meddelanden som har sparats i Skräppost i mer än 30 dagar raderas automatiskt)"

..då ligger det i skräpmejlet igen..som jag raderar permanent nu..-så får man denna informationen;.. på gmail om man "vill veta mer"!

"Åh nej! Jag har gjort ett hemskt misstag! Jag vill ha tillbaka meddelandet!

Det går fint. Direkt efter att du tagit bort ett meddelande, visas ett gult fält med länken Ångra överst på sidan. Om du klickar på meddelandet flyttas det från Papperskorgen tillbaka till den ursprungliga platsen. Så länge du ändrar dig inom 30 dagar efter att du tagit bort meddelandet, kan du hämta det från Papperskorgen genom att klicka på Papperskorgen, markera det aktuella meddelandet och klicka på Flytta till Inkorgen. Detta fungerar dock inte om du redan tagit bort meddelandet permanent."

Däremot kommer Suntuubi..skicka mig mail..hur möe som helst i framtidenFlört..för det vet jag sen innan..så du får nog en andra chans..

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

/ Wingen

guraknugen
0

OT: Jag vill inte vara otrevlig och alla får ju göra som de vill, men personligen tycker jag att det är väldigt svårt att läsa text som är nedlusad av omotiverade skiljetecken (såsom ; - … på ställen där de inte hör hemma) och smileys. Vill bara tipsa i all välmening om att det blir lite lättare för läsaren om man försöker vara lite restriktiv med sådant. Givetvis ska man använda skiljetecken där de hör hemma och en och annan smiley kan man visst ha, men det blir lite jobbigt när de dyker upp överallt i texten. Man får ibland läsa meningarna flera gånger innan man fattar var en mening slutar och nästa börjar.

Nu var ju just denna tråden relativt fri från just smileys, men jag syftar ju inte enbart på just denna tråd i texten ovan.

Ber om ursäkt för att detta inte hör till ämnet och jag försöker numera hålla mina OT-inlägg på ett minimum i antal, men ibland har jag svårt att hålla mig borta…

Vanja-K
0

Tack snälla ni för goda råd. Tyvärr så tömde jag allt i papperskorgen stax efter.Så det är nog kört.

Men varför kan jag inte ens surfa på maiadressens hemsida längre?

Finns det inte något sätt att häva spärren så att mailen kommer fram igen?

Ja, "man lär av sina misstag"

Zepp
0

Det brukar ju alltid finnas en lista någonstans vilka adresser som är spärrade??

Vanja-K
0

#7 Jag hittar ingen lista på vilka adresser som är spärrade. Tack för svar!

#4 Ditt svar känns som rena skämtet! Inte seriöst!

guraknugen
0

#4: Varför känns det svaret som rena skämtet? Menar du sättet att skriva? För innehållsmässigt fungerar det precis som det står i #4. Ja, om man har Gmail, vill säga. Du nämnde själv google i #3, så det känns ju troligt att man i #4 antog att du använder Gmail.

beem
0

Om man i mail markerar en avsändare som skräppost har inget att göra med att du inte kan komma in på hemsidan. Det måste vara något annat som gör att du inte kan surfa in på den sidan.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Zepp
0

Klart det finns en lista med spärrade avsändarer i din mailhanterare, den listan är unik för dig och gäller inte hela mailservern.

Vanja-K
0

#9 Ja, vi människor har väl olika sätt att skriva på. Kändes inte som om min fråga togs på allvar.

#10 Något annat? ja, men vad kan det vara och vad kan jag göra?

# 11 Ska göra  ett nytt försök att hitta lista med spärrade avsändare i  mailhanteraren.

Vanja-K
0

Fixat! Tack för all hjälp!

Moonwing
0

#12 (#9) Ja, jag har ett visst sätt att skriva på, har aldrig gjort så i ett inlägg , tanken var att visa gången i förfarandet (som jag själv på mitt eget mejlkonto på google simulerade för att hjälpa Vanja K) 

Som annars blir näst intill hopplös, att läsa om man skriver ihop hela texten Man kan ju även se tex samma sak när man följer en manual, att man  delar i det i steg!Smilysarna ber jag om ursäkt för.En del är ju citerat  ifrån google, alltså deras egna onödiga tecken.Tanken var verkligen inte att reta upp någon, synd att man här uppfattar det så.

"Det är de små detaljerna som gör det…"

/ Wingen