Datorn iFokus

Datorn

Etikettköp-och-sälj
Läst 2239 ggr
powderpuff
0

Billaddare till laptop.

Kollar lite på billaddare till laptop men vet inte riktigt vad man ska ha för något så jag slänger ut frågan till er som kan Flört

Jag har en Sony Vaio 10" och undrar om man kan ha denna billaddare

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

powderpuff
0

Eller någon som har annan sorts billaddare till laptopen

keja01
0

Jo det ska gå tillsammans med datorns vanliga 230V-laddare. Det var en billig och smidig lösning. Separata 12V-laddare för bärbara kostar oftast mera.

powderpuff
0

har kikat på en annan laddare också… Någon som vet om man kan ha den till datorn som är i första inlägget: Universal 12V billaddare

keja01
0

Det är en bild på de medföljande kontakterna i infon till laddaren på Komplett.se. Jämför om någon stämmer med den vanliga 230V-adaptern som medföljer datorn. På datorns undersida står vilken spänning den ska ha. Universalladdaren måste kunna ställas in på samma spänning.

powderpuff
0

På när nätadaptern står det 19,5v/2A.

Om man hittar en adapter som man kan ställa in på 19,5 men att det inte stämmer med 2A, har hittat en där det står 4,5A. Vad händer då om man kopplar ihop det?

keja01
0

Det räcker att ampere-siffran "2A" är lägre än laddarens "4,5A", vilket det är i det här fallet. Det behöver inte vara lika. Det ska fungera att koppla ihop det.

powderpuff
0

Ok, tack så jätte mycket för hjälpen Skrattande

[Woozy]
0

Ju mer Ampere, ju snabbare går det att ladda batteriet (beroende på hur laddningen fungerar i din Sony Vaio).

Det viktigaste är som sagt att spännigen (V) är korrekt, men kolla om du kan hitta nån info om max Ampere (brukar inte va speciellt vanligt att det står så, men för säkerhets skull).

Det kan ha att göra med att inte batteriet laddas för fort. Laddas batteriet för fort, så kan det i värsta fall explodera och brand uppstå så hela "kåken" ryker.

Prova googla på "max ampere for (din dator). Inte säkert du hittar nå svar, men jag antar att det borde finnas mer folk på detta jordklot med liknande problem..

powderpuff
0

Jag tror mig ha hittat en som ska passa nu här och det är denna,  Laptop laddare Universal 90w

[Woozy]
0

Vad kostar en original laddare?

powderpuff
0

Vet ej, hittar ingen sådan på Sonys hemsida… Har mejlat de men inte fått svar Rynkar på näsan

[Woozy]
0

Märkligt hur vissa stora företag behandlar sina kunder. Rynkar på näsan

keja01
0

Just den laddaren är bara för anslutning till vägguttag 230V. Här är motsvarande laddare för drivning från bilens 12V:

http://www.24.se/3i1-12v230vusb-laptop-laddare-universal--p-10637.aspx