Nordea nobbar Chrome
Jag har ett kassörsuppdrag där Plusgirot används.
Men med Google Chrome som webbläsare kan jag inte få fram vad som hänt på Plusgirokontot.
Och enda svaret från Nordea är: Använd IE8 eller FF.
SVAGT av Nordea.
Eller har nån någon idé om hur Chrome skall kunna användas?
Tom
//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Blev man förvånad att Nordea skulle säga så. Jag har alldrig gillat Nordea och deras internet bank.

Jag kollade nu.
Nordea tycks ha gjort ändringen att man kan se sidan i Plusgirots Standardformat, men verkar ändå inte visa hela kontoutdraget.
Som PDF-sida visas inget.
Tom

Tack för tipset.
Jag har installerat det, men tyvärr funkar det inte på PDF-sidan. Precis som du säger.
Men standardvisningen såg bättre ut.
Tom
Problemet ligger mer hos Chrome och inte Nordea. IE och FF är de säkraste och de bästa när det gäller att använda internetbank. Opera och Chrome nobbas pga de inte är tillräckligt säkra vid inlogningen.
Det var likadant för mig med Opera, med skillnaden att allt jag behövde göra trots allt fungerade i Opera, men Nordea har ingen support för det så man är lämnad åt sitt öde om man får problem.
Det finns dock gott om banker, så om Nordea nobbar dig, nobba dem. Berätta gärna för dem varför du nobbar dem också. Kanske inte har någon större effekt men det kan å andra sidan inte skada heller.

Dessvärre kan man inte utan lite byråkrati i form av styrelsebeslut osv bara byta bankkontakt i en förening.
Men jag har meddelat Nordea, att jag "på ett datorforum" varnat för att anv- ända Plusgirot och Nordea.
Ingen reaktion, förstås!
Tom