Jag har lite frågor när det gäller facebook.Ska berätta först vad som hänt.
Jag har ställt in min sida på att bara mina vänner ska kunna se sidan där. Sen såg jag att en person ringt på min dörrklocka som jag har på sidan.
När jag sen sökte på fb på det namnet kom jag in på personens sida. Jag blockerade personen. Nästa gång jag sökte såg jag bilden, men när man tryckte kom man inte in på sidan för den fanns inte.
Sen dan efter såg jag att en person med ett liknande förnamn, fast med en annan stavning och annat efternamn, hade tryckt like på två ställen på min sida. Det är ingen vän heller. Blockade den personen också. Förnamnen var inga förnamn jag hört tidigare utan lät påhittade eller om det är utländska namn som jag inte hört förut.
Jag har bytt lösenord nu en gång till. Så har jag märkt att min vänlista ändras från 231 till 232 ibland för korta stunder. Då har jag kollat igenom vänlistan, men hittar ingen som inte ska vara där.
Har ni nåt tips på vad man kan göra för att stoppa om nån försöker kapa ens sida? Hur man kan få bort den?Tror ni att nån försöker kapa sidan eller vad tror ni det är som händer?
Så tänker jag att om den vill kapa sidan helt så kanske den hade gjort det för längesedan? Nu verkar den visa bara att den kommer in på sidan och som att den vill retas. Så nu är jag lite orolig att det ska bli så illa att man inte längre kommer in på sin egen sida.
Oj det blev visst två likadana. Jag har mobilt bredband och det går så sakta så jag tryckte en gång till för att få iväg tråden. Då blev det två.
Jag vet inte hur man tar bort den här tråden. Kan jag göra det själv? Annars får nån annan gärna ta bort den så det inte skrivs i två trådar om samma ämne.
/Lotta
Nu är den andra tråden som blev en för mycket borttagen.Så den här ska inte tas bort.:-)
Det är väl bara att blockera folk man inte vill ha som vänner på FB?
Så har jag gjort iaf, och jag har inte hört ngt från dom efteråt.
Annars vet jag inte hur man gör
Men även om du har själva sidan inställd så att bara dina vänner kan se den har du kollat inställningen för just den applikationen? Om du går på konto/applikationer och letar reda på ändra inställning vid dörrklockeapplicationen så kan den mycket väl vara inställd på något annat och därför möjlig för andra att trycka på. Jag har fb på engelska så om jag skrivit fel ord kan du nog tyda det ändå 
Angående din vänlista, min gör så ibland också och är troligen bara en glitch i facebook.
Jag tror inte att någon försöker kapa din sida.
Annars är det de vanliga tipsen klicka inte på länkar du inte är säker på vart de går, använd adressfältet eller dina bokmärken för att komma till sidan så att du inte hamnar på en falsk lösenordsstjälande variant.
Gå in på ditt konto radera all information. spara vänta någon ag gå in igen och avsluta sedan ditt konto. Det är det absolut bästa man kan göra på Fb, (jag gillar inte facebook)
#5 Men bara för att du ogillar Facebook betyder inte att inte andra kan gilla det. Det finns massor med sidor som jag inte gillar, passagen till exempel inte föreslår jag att folk skall avsluta sina konton där bara för att de undrar över något.
#6 Jag gav bara ett förslag, sen är det upp till henne att göra som hon vill. Man får tycka vad man vil om fejan, jag gör det inte.
#6 Slutar efter det här inlägger blir för mycket OT annars. Det du egenligen gjorde var att istället för att försöka svara på TS fråga såg du ett tillfälle att berätta för världen hur mycket du hatar facebook, det står dig fritt att hata fb eller vilken sida du vill hur mycket du bara orkar men det var inte med i frågan.
#9: Och det kan man bara göra med Facebook?
#11: Ja, kan inte alla det? Har själv Facebook men använder det nästan aldrig. Trots detta håller jag kontakten med folk. Är detta alltså något som ni andra här trodde var helt omöjligt? Vad är det med folk nu för tiden? Har alla plötsligt slutat tänka?
#12 Vad du dumförklarar hela tiden >_>
Jag menar människor som man typ gick i samma dagis som & kanske inte vet hur man kan få tag på. Då är det ju bara att söka på fb så har man helt plötsligt en kontakt där. Man har ju inte precis kontakt med 200 personer dagligen. Men på FB kan man hålla lite kontakt med dom som inte är "dom närmaste" också.
#13, ”Vad du dumförklarar hela tiden”: Ja, det har du rätt i, det behöver jag ju egentligen inte göra. Nu när jag tänker närmare på det, så leder det ju bara till onödig redundans.
Har själv inget intresse av det där med att söka upp gamla ”vänner”, så jag använder det som sagt inte själv. Dock kan jag ju som kuriosa nämna att den enda person från min barndom jag haft intresse av att kontakta nådde jag via StayFriends. Testade för skoj skull att leta efter samma person även på Facobook för ett tag sedan, men där verkade personen inte finnas.
Nu ska jag kanske tillägga att StayFriends är lika kass som Facebook om inte ännu värre, men poängen i resonemanget var ju att Facebook inte är enda sättet. Det finns säkert folk här som kan räkna upp andra alternativ.
Och om någon undrar varför jag över huvud taget har ett konto på Facebook, så kan jag ju skylla på att jag gick med innan Microsoft hade något som helst samband med Facebook och jag har bara inte orkat bry mig om att gå ur än. Använder ju knappt skiten ändå, så det spelar inte så stor roll. Men om jag får lite tid över vid något tillfälle då jag verkligen inte kan komma på något annat att göra, så raderar jag säkert mitt minimala konto där.