Vilket teckensnitt?
Det närmaste jag kunde hitta i min ordbehandlare var Tempus Sans ITC i fetstil. Men jag tror inte det är den heller?. Glöm inte att de böckerna med all sannolikhet är äldre än din mamma och titeln kan ha skrivits med en skrivmaskin eller förhand?
Men Prova Tempus och se om du blir nöjd

Stort tack för hjälpen! Du har rätt i att det är likt, utom att det är ett snett streck mellan bokstäverna T och T.
Haha, det stämmer att den vänstra av böckerna är äldre än min mamma, den högra är från 1997 och då var hon född.
Envishet och drömmar
=D Jag är imponerad av att du kan sitta upp och skriva, om din mamma är född -97 ;)

Mvh Stephanie 

Om man absolut vill ha ett väldigt speciellt teckensnitt kan man faktiskt tillverka det själv. För några få tecken är det realistiskt att genomföra, t.ex. för texten KITTY. Bara fyra tecken.
Jag har använt Corel Draw för detta vid något tillfälle för länge sen, men jag är säker på att även andra program klarar att spara som teckensnitt. Det kanske finns speciella freeware för ändamålet?
Min mamma var också född 1997. Hon hade faktiskt varit född i över 60 år då 
Min far var också född 1997, för länge sedan dessutom. Och farfar med. Däremot var han inte född 1897. Då hade han (farfar) fyra år kvar till att bli född.
Original böckerna är alla utgivna innan 1997. Det var vad jag menade om du tittar igen i boken caspia såser du att boken bara är tryckt 1997 men utgiven långt tidigare
.

# 6. Den utkom på engelska 1995 ja, men min mamma är född redan 1960. ;-) Det svenska omslaget är ju från 1997.
På samma sätt kom den vänstra boken på engelska första gången redan 1930. Här finns en bild på hur Kitty och diamantstöldens engelska framsida ser ut (den engelska titeln är The Mystery at Lilac Inn), där är ju typsnittet ett annat i "Nancy Drew Mystery Stories" jämfört med "Kitty".
Nu hör Kitty-kunskap inte hemma på just den här sajten, men jag förstår inte hur du menar med att originalböckerna är utgivna före 1997.
Envishet och drömmar
Jag kan ju ha fel, jag har bara läst några stycken i tonåren. Men jag trodde inte de skrevs fortfarande?.
De har som du såg skrivits under lång tid, och "författaren" är bara ett fejkat namn det är flera personer som skriver/skrev dessa böcker.
Därav kanske att den du har gavs ut 1997? Ja det var väll lite offtopic antar jag.

# 8. De skrivs fortfarande.
Envishet och drömmar

Tecknen är troligen handritade eller fotosatta på de tidiga böckerna, eftersom man inte använde DTP-teknik då. Sammanträngningen av de två T som man ser, där det ena går över det andra är inte möjlig med typer, man fick tillverka en särskild typ med båda bokstäverna på för att få den effekten, som kallas "kerning" på fackspråk (ska inte förväxlas med knipning, som omfattar ett längre textstycke som dras ihop för att få plats på raden). Kernade bokstäver fanns också i typsatserna, framför allt kombinationen "fi", som alltid fanns, men det förekom också andra kernade bokstäver, "Av" är ett exempel. TT i versaler kan knappast ha haft en sådan kernad typ.
Phill Grimshaw, som skapade Tempus Sans ITC föddes 1950, så han kan knappast ha gjort bokstäverna på Kitty-boken.