Vad händer??
Jag kommer inte in på vissa sidor, en del sidor blir det långa ränder på och går inte att scrolla. Och vissa sidor blinkar det hejvilt på.
Får något felmeddelande emellanåt att en dll.fil saknas. Allt fungerade hur bra som helst för två dagar sedan.. vad kan vara fel? Kör Windows 7 och Internet Explorer.
Det kanske är så enkelt som att felmeddelandet stämmer och att det därmed är en dll-fil som saknas?
Ja, jag vet inte.. men som det är nu så är det facebook och Apples hemsidor som jag inte kommer åt alls.. många sidor tar lite längre tid på sig innan de kommer upp, men de flesta funkar. Tycker inte att det skulle bero på den filen, eftersom jag kommer in på många andra sidor.
Nu har jag inte fått fler felmeddelanden, men jag vill ju kunna installera iTunes, nu när jag fått min nya iPhone ..
Tyckte det lät som DLL-buggen först, men den bör inte inträffa på de sidor du nämner..
Försökte hjälpa dig med en länk till filen, men apple´s hemsida suger så jag kan tyvärr inte hjälpa dig med den saken…
Prova ladda hem ny webläsare och testa med den.
Kör Opera nu, och då kommer jag in på fb hur lätt som helst, men iTunes nedladdningsmeny fungerar inte.. jag får jobba vidare. 
Lycka till iaf… 
Länken funkar iaf med FF… -så du vet.
Firefox?
Jepp…
Nu kör jag Firefox, kommer till iTunes,och sedan klickar jag på nedladdningen, kommer till en annan sida, sen står det bara och stampar.. kommer ingen vart.

Gör en systemåterställning till en dag då allt fungerade.
Hjälper inte det så är det fel på någon fil.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Jag har gjort många återställningar.. nu har jag iaf laddat hem iTunes efter mycket om och men med hjälp av ff. Nu ska jag bara försöka få resten att funka. 

Om du har skript spärrade i FF, så kommer nedladdningen inte att starta, man måste tillåta att skriptet körs.

Det kan vara något av dina tillägg i Internet explorer som orsakar problemet
Pröva att köre IE med tilläggen avslagna och se ifall du kommer in på dina sidor då
Gå till Windows knappen och skriv följande i sökrutan
iexplore -extoff
Nu startas en session av Internet Explorer med alla tillägg inaktiverade.
Pröva att gå till sidorna som inte fungerade tidigare.
Om det fungerar då så vet du att det är några av tilläggen som orsakar problemet.
I så fall kan du starta IE som vanligt igen och sedan gå till Verktyg och välj Hantera tillägg. Där får du sedan avmarkera ett och ett av tilläggen tills du ser att det fungerar. Då vet du vilket tillägg som ev. orsakade ditt problem
Efter mycket om och men (6 timmars jobb) så har jag fixat allt. Det var laptopen som fick jobba då den stationära verkade ha svårt att ladda hem pga någon tidsgräns.. och det funkade med IE på den, jag körde via den trådlösa ADSL, precis som den stationära.
Så tack alla för de råd jag fått!