Problem med VGA-kabel mellan dator å tv
Jag har kopplat in min laptop till tvn med en vga-kabel som dem i affären sa är till för just detta ändåmål. När jag sätter på tvn kommer skärmbilden upp och datorn slocknar. Allt bra än så länge..
Men efter några sec så försvinner bilden på tvn och det står "kontr. signalkabel"
Jag har provat allt jag kan komma på och det enda jag i nulänget kan tänka mig är att kabeln inte är guldpläterad och att de därför inte är så bra signal..
Hoppas ni kan hjälpa mig med detta..
Tror inte det har med guldplättering å göra. Däremot så låter det i mina öron som grafikdrivrutinerna inte känner igen TV:n korrekt och slår av funktionen. Testa tvinga grafikkortet att visa på TV, eller prova uppdatera grafikdrivrutinerna till senaste versionen.
Tror inte heller så mycket på frånvaron av guldplätteringens betydelse. Guldplättering brukar i regel vara så tunn, så att om man sätter i kontakten och tar ut den igen, har man i praktiken ingen meningsfull guldplättering kvar… Så det där med guldplättering är nog mest ett försäljningsargument.

Kolla i grafikkortets inställningar om det har stöd för tv först o främst.
Sen så kör man väl med dubbla skärmar när man kör tvkort, man får då aktivera det på en del kort.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.