Dator med skrivare, fungerar inte
Min gamla dator tog åskan för en månad sedan. Köpte mig en ny data, men får inte skrivaren att fungera. Epson stylus 4400.
Är det för att datan är för ny?
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Glömde skriva att jag har fått ut skrift men efter att den ville ha uppdaterat drivrutiner så fungerar det inte.
Väl mött, Tatsja
Du kan prova att ladda ner nyaste drivrutinen från Epsons hemsida för ditt operativsystem.
När jag startar datan efter att tagit bort skrivaren, så säger den att den hittat ny programvara. Det är skrivaren, sen vill den installera drivrutiner, vilket jag gör, men det verkar som när jag lägger in skivan, allt kraschar. Kan det vara fel av mig?
Provade skriva ut en elräkning. Det enda jag såg, var ordet bankgiro. Sen var resten blankt. Färgen är det inget fel på
Väl mött, Tatsja
Vad är det för version av Windows i den nya datorn? I den gamla? Om skivan är gammal passar den inte till den nya datorns windows-version.
Nu har jag Windowx 7, hade XP
Väl mött, Tatsja

På den här länken finns instruktioner, och det står tydligt att man inte ska stoppa in sin CD om den inte stöder Windows 7.
http://www.epson.com/cgi-bin/Store/support/SupportWindows7.jsp?BV_UseBVCookie=yes
Jag antar att det kan röra sig om en Stylus CX 4400. Det är i alla fall den enda drivrutin som är listad med de siffrorna för W7.
Alldeles riktigt.
Väl mött, Tatsja