Datorn startar...och stängs av igen vad göra?
nu fick jag äntligen köpt mig ett nytt moderkort installerade det och sen när jag ska starta datorn så går processorfläkten igång och sen tvärdör datorn jag får ingen bild hör och ingen pipsignal ingen bild ingenting
kan det vara att processorn inte passar till moderkortet? men borde jag inte då få upp en ruta om det
Moderkort: M2N68-AM Plus
Processor: AMD Athlon 64 3800+
har startat datorn med bara nätagg och processor samma sak händer
låter det som ett processor fel eller som något annat?
finns en liten möjlighet att nåt gick fel vid bygget så hittar jag inget så får jag väl riva datorn och installera en gång till och se om det kan lösa något

Har du kikat i BIOSer och kollat att allt stämmer där för din processor?
Det räcker ju inte att stiften passar.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Ja hade samma problem när ja skaffade nytt mk + nya minnen & processor. Ville ha mer minne (4 GB) för att kunna jobba med grafik. Dessa var av märket Corsair 4x1 GB. Det bara strulade. Samma problem som #0 har.
Hittade så småningom tipset att öka volt för nordbryggan - i BIOS - & det hjälpte ngt. Kunde anv 3/4 st minnen istf 2/4 st. Men…det började strula igen, efter ett tag.
Vart förb***ad & köpte Kingston ist (4x2 GB). Återställde BIOS till AUTO.
Det funkar utan likn. problem sedan dess!!!
/L
PS.
ere ngn som vill ha 4x1 GB minnen? De ligger bara & skräpar :-/
CORSAIR DOMINATOR - CM2X1024-8500C5D - XMS2-8500 - 1024MB - 1066MHz - 5-5-5-15 - 2.10V ver1.5 - DDR2
DS.
kommer inte in i Bios då datorn stängs av innan jag kommer så långt
men jag ska ta och kolla en gång till så processorn verkligen sitter rätt

Hör du inga pip från skrikan?
nopp inget pip överhuvudtaget…..
Hur många minnen har du sitter i då?
Prova att ta alla utom ett - om du har flera.
Kan åxå hjälpa att flytta detta enda till en annan minnesplats om det fortfarande inte går att få datorn att leva så länga att du hinner komma in i BIOS.
/L
det här är fan inte sant
plockade bort processor fläkten och upptäckte då att processorn va lös hur fan det nu gick till
och cirka 10 pinnar på processorn va böjda när jag försökte bända tillbaka dom så gick några sönder så tja det va processorn och jag inser att den är totalt körd
men jag förstår ingenting när processorn väl är på sin plats och man har fällt ner den lilla bygeln så ska den väl sitta fast? jag dubbelkollade så allt va oki igår kväll och jag jag försökte va så försiktig som möjligt när jag monterade processorfläkten och ingenting tydde på några problem jag hade även tagit ur moderkortet och monterade allt på bordet för att det skulle va lättare
det är fan inte sant jag har gjort detta ett antal gånger och aldrig har nåt sånt här hänt förut
så det blir till att köpa en ny processor och visst det behövs men ändå så jävla klumpigt gjort av mig 
Tuffa puckar!
/L
8# typ får väl nöja med mig med att processorn va gammal och att det inte va en som jag tog sönder
köper mig en begagnad processor och se om man kan lura ut felet vore väl underbart om det nya moderkortet är defekt