Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 3696 ggr
Hagalund
0

Felruta av något slag ??

Detta kom upp för någon dag sen,  nu undrar jag, vad detta är, och hur jag får bort det?  Kan någon av er säga hur jag gör, eller är det krångligt, för då kan nog inte jag. Jag lyckas inte kopiera det, så jag skriver som det står. 

Programmet eller DLL-filen C:\WINDOWS\system32\MSCOREE.DLL är inte en giltig Windows-minnesavbildning. Kontrollera detta mot installationsdisketten.  

*****    Vad tror ni om detta?

guraknugen
0

Av meddelandet att döma gissar jag (och jag betonar nu att det enbart är en gissning, framför allt med tanke på att jag inte har Windows själv) att ditt operativsystem tror sig vara en olaglig kopia. Detta grundar jag enbart på min tolkning av det svenska språket…

Zepp
0
Hagalund
0

Ska jag hämta dessa filer, menar du?  Vad innebär det?  Försvinner denna irriterande rutan?  Eller….  Jag föser den åt sidan, när jag är inne på datorn, men jag gillar det inte, eftersom jag inte fattar vad den vill.

Zepp
0

Pröva du att ladda hem uppdateringen läs även om problem med den.

http://support.microsoft.com/?id=928365

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Hagalund
0

Den tar inte emot uppdateringen. Förstod nästan det, för en automatisk uppdatering kommer varje gång jag stänger datorn, men den går heller inte att installera.

Zepp
0

Hade jag varit dig skulle jag försökt att identifiera vad den heter och avinstalera den.

De brukar heta något med KPxxxx, fast först skulle jag söka på Microsoft för att kolla vad det handlar om, så det inte är en kritisk systemfil.

Kan ju vara någe virus som lagt in sig i filen oxå.. kör olika virusscanners.

Hagalund
0

Så här står det när man klickar visare på rutan, först en massa error och sen sist det här: 

Error 1935  ett fel uppstod när paketet  Hpqcmct, Version = "3.0.0.0." Public Key Token, = "A53CF5803F4C3827 "Culture = "Neutral" File Version= "5.35.0.59" skulle installeras. Paketet har inte ett starkt namn, eller så är det inte signerat med minsta nyckellängd. HRESULT: 0x8002802F

Zepp
0

Vad har du för operativsystem?

Vad är det för något du försöker instalera?

Har du laddat ner senaste versionen an NET Framework?

Felmedelandet uppstår tydligen när man gör istalationer och dessa blir felaktiga.

http://support.microsoft.com/kb/926804