Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 2774 ggr
L.A.E
2010-09-20 15:26
0

malware ?

Hej !

Vad är malware infektion ??

har det i datorn hur får man bort sådant Rynkar på näsan

har window xp

Inkanyezi
2010-09-20 17:45
0

Malware är ett samlingsnamn för program som man inte vill ha i datorn.

• Virus, som sprider sig och installerar sig själva och ofta infekterar andra program, där de gömmer sig.

• Trojaner, som är program som kan ringa hem och lämna till exempel uppgifter om ditt bankkonto och annat.

Det finns lite andra sorters malware också, men gemensamt för all malware är att det stjäl datortid och ibland pengar, och att en del av de elaka programmen också kan radera data, förutom att göra datorn slöare. Det finns exempel på malware som raderar filer eller krypterar hårddisken, så att man inte kan komma åt sina filer om man inte köper ett visst program.

Och eftersom jag inte vet vad för slags malware din dator har, så vet jag inte heller hur du ska få bort det. Det finns också falska "antivirusprogram" som varnar för malware, fast den enda malware man har är "antivirusprogrammet".

Det enda helt säkra sättet som jag vet att ta bort all malware är att installera om hela systemet, men det finns oftast andra sätt som kräver mindre ingrepp. Ofta kan ett antivirusprogram utrota ohyran, och ibland kan man få bort den genom att följa instruktioner om hur man tar bort just den sorten som man har i datorn.

L.A.E
2010-09-20 18:34
0

Tack för dina   svar på frågan.

Ska försöka  att lösa problemet

Zepp
2010-09-20 18:57
0

Om din virusscanner inte hittar det så innehåller det ingen skadlig kod, utan är bara ett j..la iriterande program som vill lura dig att köpa någon avinstalationskitt.. gör du det så får de tag i ditt kontokortsnummer.. sen tömmer de det.

Gå till din AV-leverantörs sida och kolla om de har verktyg för avinstalation.

Vad heter det, My security shield är ett vanligt.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.