Ominstalation av IE8
Hur ominstalera man IE8 när någon raderat den från disken?
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Gå till Microsofts sida och ladda ner IE8
Kör sedan setup filen så bör den installeras på din dator korrekt igen

Går inte.. det är det som är problemet, verkar som om sidan känner av att det ligger filer kvar som tillhör IE8.
Instalerade 9an beta i stället.. är lite buggig men det får duga så länge.

Annars kan du först pröva att gå in i kontrollpanelen program och försöka göra en avinstallation. Kan bli knepigt iofs om man rensat hela ie8 katologen från disken men det är värt ett försök.
Åså om någon tagit bort den från hårddisken - finns den då inte kvar i papperskorgen eller är den åxåx rensad?

Det är en riktigt duktig person med IE-fobi som rensat antar jag.
Katalogen ligger kvar med lite filer i, men sen finns det ju annat på andra ställen som hör dit oxå.. det är inte min dator så jag har begränsat med tid att mickla annars så skall det nog gå, fast det tar tid.. fanns f-n inte ens mailprogram på datorn.
#4: När du skriver mailprogram, menar du då en e-postklient? Och i så fall, varför måste man ha ett sådant? Använder visserligen själv två stycken, men jag hade ju inte behövt att göra det och fram tills för någon vecka sedan använde jag dem inte alls, inte till e-post i alla fall.

Har läst den artikeln, men den funkar inte för W7.
Hade det funnist något explorer att avinstalera så hade det nog gått bättre att hämta den en gång till, men jag kan bara välja IE8 till andra versioner av operativsystem.
Verkar som om någon har micklat för hand utan att göra en riktig avinstalation.
Nu är det som så att personen vill ha det prexis som förut med mailklient på sin dator och Live mail lyckades jag aialfall ladda ner.
Som sagt.. inget är något problem när man väl vet hur föregående person har burit sig åt innan.
Systemåterställning???
Jag har för mig att man ska ändra lie värden i registret för att få det att funka. Dvs man ändrar versionen till en äldre och då så skall "uppgraderingen" funka. Nu är jag liiite osäker på om det knepet funkar i Win7, men du kan ju alltid googla.

Jodå jag kollade på systemåterställning oxå, men det var så få punkter så det verkar nästan som det var rensat där oxå. 
Micklar helst inte för mycket med andras datorer som man får tillgång till i en timme eller så.. hemma kan man ju testa både det ena och det andra.. skiter det sig får man ägna helgen åt att återställa allt.
Sant…
Finns inge värre än att installera om för att man vart snäll och försökt hjälpa.

Nu är det ju min far.. och han är pensionerad elektriker.. så det är nog ändå mest jag som tjänar på arbetsbytet.
Det hade helt klart varit mycket enklare att instalera allt själv från början och gått mycket fortare.
Och datorn har han fått av en granne som utbyte mot tjänster.
Tjänster och gentjänster mao…
Finns det inget xternt program för att rensa strö-/skräpfiler - så att det blir rent?
/L
Ja det finns det och det har vi skrivit om massor med ggr i olika trådar..
Sök vettja..
Behöver nog inte söka så mycket, jag tror det nämns i var och varannan tråd, ungefär.
Typ… 
Jag kör 9:an och har inga problem med buggar eller inkompabilitet. Det enda undantaget är Sveriges radio, det går inte att lyssna, men det fixar Firefox ;). Annars tycker jag 9:an är suverän.