Ser ej när jag höjer volymen
Hej. Har en Dell och windows vista.
När man höjer eller sänker volymen så har det alltid(!) visats på skärmen, en liten ruta som tillfälligt kommit upp med att det "fylls på" så att säga med en volym eller hur mycket man nu höjer/sänker.
Upptäckte häromdagen att den ej gör det längre, och det är irriterande. Saknar den! Vad kan jag göra? Har letat runt på datorn men finner inte något.
HJÄLP! :)
skulle inte förvåna mig om du har råkat ut för det som jag råkat ut för emellanåt väldigt irriterande men det finns en lösning länk
men var försiktig ta det lugnt och läs noga vad du ska göra
tänk på att du är i registret raderar du fel så kommer du få allvarliga problem med datorn
kom på ett annat tips vad ser du om du:
högerklickar på start
välj egenskaper
klicka på fliken meddelandefältet
titta på systemikoner
är något urbockat där som du inte kan bocka i så prova lösningen på länken
ber om ursäkt för inlägget blev rörigt är trött och påverkad av smärtstillande
Tyvärr tror jag du missförstått mig. I meddelandefältet finns volymen som den ska, men när man höjer/sänker så ska högre upp på skärmen en liten ruta ploppa upp med en bild på en sorts cylinder som fylls på med varje volymtryck.
Bifogar en bild jag gjort i paint, ni får ursäkta att den blev så dålig, är ej så konstnärlig av mig haha.
PROBLEMET ÄR LÖST, TACK IAF.
Ingen tanke på att dela med dig av hur du löste problemet? Andra som har liknande problem som använder sökfunktionen på forumet slipper då fråga i en ny tråd.
Detta är dock vanligt förekommande att folk inte delar med sig av sina erfarenheter då deras problem är lösta men de gillar att andra lägger ner tid. (detta är ett rent generellt iaktagande)
/Fridaybrew
ja ja löste lite för fort men din beskrivning va inte särskilt bra heller
jaha nån sån grej har jag då aldrig sett på någon dator förr verkar va ett speciellt program som du använder för volymen då
Jag förstod vad du menade
Tur att du löste det i alla fall!

Mvh Stephanie 

jag hade råkat stänga av dells quick set och därför såg jag inte cylindergrejen, startade det igen och problemet vart löst. nöjda? tack, bra