Windows 7, Genuine Advantage
Hej! Jag fick för en tid sedan upp meddelandet "ditt Windows är inte genuint", och på System Properties stod det att Windows inte var aktiverat (detta efter att ha haft Windows 7 installerat ett braaa tag). Fick dock bort detta problem med hjälp av RemoveWAT vilket resulterade i att texten nere i högra hörnet på bakgrunden (där det stod ungefär vilket slags OS jag har och att det var falskt) försvann, samt att "ditt Windows är inte aktiverat" i System Properties försvann. Detta är fortfarande borta, men nu när jag startar datorn får jag fortfarande upp meddelandet att det inte är genuint. Det var inte jag som installerade Windows 7, så jag har inga skivor för att göra en eventuell formatering. Finns det något sätt att lösa detta på eller kommer jag få leva med störande meddelanden tills jag köper ny dator?
Tacksam för svar! / Fia
Den som installerade windovs 7 åt dig registrerade inte exemplaret hos Microsoft vilket förmodligen beror på at han instalerade en kopia på hans exen.
Det är därför som windows säger att din kopia inte är Genuine. Nu verkar det som du har lyckats få bort de värsta säkerhetsspärrarna ifrån systemet? I annat fall hade det kunnat bli att den segar och avbryter etc…Jag har varit med om det själv. Det bästa är att antingen ha en fungerande reg kod eller att du får en crackad version med alla dessa borttagna.
Du får leva med det tills dess att du köper ett äkta windows 7 eller en ny dator…vilket nu kommer först.
Kan dock "glädja" dig med att funktionalliteten kommer att bli ännu sämre och sämre eftersom att du har ett piratkopierat windows 7…det är en liten inbyggd feature microsoft har för att göra det surt för de som inte vill betala. Till slut kommer det att upphöra att fungera helt och du kan inte använda det mer innan nu aktiverat det med en äkta licens.
Vi uppmuntrar inte till knäckta program och olagligheter här 
Okej
#0 Formatera och börja om köp en licens eller gör som många andra med lite pengar och installera Linux i någon form.
Det låter ju… mindre roligt.
Jag vet att min dator kom med Windows Vista, fast utan skiva. Kan jag få tillbaka det på något sätt? Det borde ju lösa mina problem. Eller..? Känner att om jag ska köpa Windows 7 kan jag lika gärna köpa ny dator, och min dator fungerar så pass bra att det känns onödigt i nuläget.
Kolla på din datorlåda vilken version av Vista du har. (borde finnas en klisterlapp med licensnyckeln på lådan). Du kan sedan använda dig av vilken Vistaskiva som helst som är av samma version.
Men det verkar konstigt att du inte har fått några skivor med när du köpte datorn…man brukar få med återställningsskivor…alternativt kan man i Vista bränna återställningsskivor om de inte har levererats med datorn.
#4 Du skriver inget om vad du har för dator men det verkar lite drastiskt att köpa ny dator bara pga att du har en piratkopia av windows.
Har du haft XP Eller Vista kan du ju installera dem igen och som de skrev ovan har du roligen seriekoden på utsidan av burken.
#5 Det där med återställningsskivor… jag gjorde det, men de har tyvärr försvunnit någonstans.
# 6 Jag har en Acer Aspire 5530, och vill helst inte köpa ny ^_^

Du kan även köpa en uppgradering från Vista till W7
Då får du en giltig licens.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Man kan inte köpa uppgradering till oem-licenser som man får när Windows är förinstallerat.
Mvh // Johan