Fax på datorn??? hjälp!!
Hej datadummien Gunilla här igen. Jag har sett, att jag har ett faxprogram i Office. skulle gärna vilja veta, hur man skickar fax vi datorn och även tar emot. Jag var inne och kollade, men det verkar så jobbigt, hade en färdig text i word som jag skulle faxa, men kom inte längre. Vet någon hur man gör och kan förklara så en klantis som jag förstår? Önskar beskrivning på en femårings nivå, tack…
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Du måste ha en gammalt hederligt modem kopplat till telejacket för att det ska fungera.
Mvh // Johan

Ja, det var på den gamla "goda " tiden när ADSL inte var uppfunnet som man hade Faxmodem (min hette TRIO)

En annan variant är att skaffa en allt-i-ett-maskin (skrivare, fax, scanner och kopiator) och köra trådlöst. Då behöver du bara koppla in en vanlig telefonsladd och sen sänder du faxmeddelandet trådlöst till skrivaren/faxen/scannern/kopiatorn. Detta är en underbar uppfinning :)
En underbar lösning som åtminstone jag är väldigt nöjd med är från faxa.se - där får du ett eget faxnummer som kopplas till din e-post så när någon faxar till dig får du det som en PDF direkt i din inkorg!
Sen kan du själv faxa ut genom att e-posta till en specifik adress. Supersmidigt!
mans, tack1 Det verkar vara en bra lösning! Jag har en alldeles ny scanner och en separat laserskrivare ganska ny också, så nåt nytt köper inte jag. Skall ögonaböj gå in där och regga mig! Så fort jag är klar med middagsmaten alltså….
Mans, tyvärr var det en ganska dyr tjänst…..
Sambon får köpa en separat fax. det är han som tjatar… Hittat en Brother för under tusenlappen, ny
Fax hör till 80-talet. :)
Mvh // Johan
Johan, håller med dig…. Men vill han ha den, så får han väl köpa en då….