Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 2042 ggr
Vibeka
2010-10-01 18:17
0

internetuppkopplings problem

Jag har konfigurerat om min dotters dator… Nu känner inte det mobila bredbandet av hennes nätverkskort ! Har pratat med 3 men de hävdar att det är fel i datorn, vilket är svammel enligt mig för vi hade dessa bekymmer när vi skulle koppla upp både hennes och min dator första gången! Morrar…Inkompetenta…

Jag kan gå ut på nätet på hennes dator via lan kabel men alltså inte via det trådlösa nätverkskortet?!?!?

Nån som är haj på detta?!

Zepp
2010-10-01 19:02
0

När du uppdaterar till SP2 och SP3 i XP så måste du hämta nya drivare till nätverkskortet.

Har man HP eller Compac hittar man dessa på Microsoft uppdate.

Annars så surfar man bara till tiverkarens hemsida och hämtar där.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Vibeka
2010-10-05 02:21
0

Har gjort det men funkar ändå inte :(

Zepp
2010-10-05 11:52
0

Vad har du för trådlöst nätverkskort, löst eller fast?

Vibeka
2010-10-06 16:07
0

fast inne i datorn

Zepp
2010-10-06 18:24
0

Hur har du ställt lösenord, kryptering och sådant så dator och router känner igen varandra?

Slet mitt hår en hel dag, med min nya datorn.. innan jag kom på att jag ställt att routern bara skulle släppa in den gamla och känna igen MAC-adressen.

Kopllade ur den funktionen tillfälligt, släpte in alla som ville, fångade upp nya datorns Mac-adress och ställde tillbaka så att bara de två får tillträde.. lätt som en plätt när väl huvudet är med.

Zpookey
2010-10-06 19:32
0

En liten fråga….men har du problem med det trådlösa nätverkskortet eller med 3? Det är nämligen 2 olika saker och har inte med varandra att göra.
Det mobila bredbandet använder inte något av de nätverkskorten som finns i datorn…det använder det mobila modemet du fick med ditt 3-abonnemang (3G-dongeln).
Ett vanligt nätverkskort används när du har nätverkskabel.
Ett trådlöst nätverksskort används när du har en trådlös router eller accesspunkt hemma.
Modemet (3G-dongeln) används när du kör mobilt bredband.

Vibeka
2010-10-07 00:15
0

Jag ska kolla det där med lösen… men allt fungerade innan jag konfigurerade om :(

Jag har ingen dongel, utan router från 3.

Vibeka
2010-10-11 23:28
0

Haha nu är det löst!!!  Tack för tipsen ändå ;)

Zepp
2010-10-12 00:12
0

Vi sitter ju alla här och bara väntade på vad det var som strulade.. håll oss inte på sträckbänken mera.

Själv tror jag det var amplituden på seburatorkomplikatorn som var satt i självsvängning?

Zepp
2010-10-12 00:20
0

Haa.. nu kom jag på vad som var fel.. du hade glömt att slå på det trådlösa nätverkskortet.

Det satt jag oxå med på jobbet.. tog mig bara två timmar av ständiga ominstalationer innan jag såg att lampan inte lös.

Vibeka
2010-10-12 01:43
0

Haha vet faktiskt inte vad som slutligen gjorde det hela ;) Men noll ställde routern och sen gick ajg igenom ALLA inställnigar igen med flera omstarter och vips så funkade det!!!  Skrattande Har bara fasta datorer i hemmet ;) Så 3 support kan slänga sig i väggen!!!!