Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 1507 ggr
Shortforcrazy
0

Lite hjälp tack

Jag vet inte under vilken kategori jag ska lägga det här, men jag chansar och lägger in den här.

Min externa hårddisk har börjat krångla. Eller rättare sagt - jag kan inte hitta den alls. Har varit över hos en kompis och hon kunde inte heller hitta den. Sist den hände så hittade vi den men kunde inte komma åt den då den var inställd på mac och inte windows. Men sedan dess har den funkat fint enda tills jag flyttade på datorn häromdagen. I början trodde jag bara att den var seg, men tillslut förstod jag att den inte gick att hitta. Nu är det så att jag har hela min förra dators innehåll på den. Det skulle vara lätt att flytta över allt från den gamla datorn till en annan exterm - det vill säga om den hade funkat. Jag kommer inte åt datorn alls och vet heller inte hur man plockar ut hårddisken eller vad man nu gör. Jag är inte haj på datorer alls.
Så nu skulle jag behöva hjälp från en eller flera personer som kan hjälpa mig att hitta hårddisken på min nuvarande dator, eller någon som kan hjälpa mig att komma åt den gamla datorn och föra över dess innehåll på en ny hårddisk om jag inte kan få igång denna.

Jag blir väldigt glad om någon eller några vet hur jag ska gå tillväga. Tack.

Inkanyezi
0

Det kan vara gränssnittet för USB mot hårddisken som har gett upp om du har tur, och i så fall kan man troligen få ut innehållet genom att ta ur hårddisken ur sitt kabinett och montera den i datorn.

För att kolla det behöver man skruva isär höljet och plocka ut hårddisken som sitter därinne och montera den inne i datorn, ett ganska lätt jobb för den som har byggt dator någon gång.

Om den gamla datorn fortfarande går, så är annars det enklaste att skaffa en ny extern hårddisk och kopiera över det som finns i.

Shortforcrazy
0

Den gamla datorn funkar tyvärr inte, annas skulle jag göra på det viset.
Det andra är nog tyvärr för avacerat för mig då jag inte vet var något av det där sitter. Antagligen blir det av till Siba imorgon och fråga om de vet vad felet är. Jag hoppas att det är inställningarna som har hamnat på mac igen, hur nu det skulle ha gått till.