Virus? hjälp
När det gäller att kolla upp och åtgärda virus är jag helt kass (kanske för att jag aldrig lärt mej).
Så behöver lite hjälp ..
Det kom upp en ruta där det stod Norton Internet Securty, antar att det är något pogram som letar på virus(?)
Det stod Att pogramet hade hittat ett hot som behövde min uppmärksamhet.. "hotet/viruset" hade namnet Tracking Cookies. Man kan kunde klicka på åtgärda så jag gjorde det och då stod det något om att det blev åtgärdat.
Gjorde jag rätt?
Vad är Tracking Cookies?
och vad är det dära pogramet Norton Internet Securty?
Hoppas ni förstår vad jag menar hehe :)
Tack på förhand
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
Det är en spårande kaka spm spionerar på dina surfvanor. Du gjorde rätt i mina ögon att ta bort den.

Norton Internet Security är ett antivirusprogram från Symantech.
Om du hade bemödat dig om att ställa in programet så kan du ställa det att ta bort hot automatiskt och bara medela dig när det är gjort.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Okej, tack så mycket för svar
Cockies överhuvud taget är ett sätt för sajtägarna och deras kunder att kartlägga sina besökare och deras vanor. ju fler kakor/cockies du har på din dator desto bättre för dem.
En del sajtägare finansierar sin sajt genom att sälja informationen till spamare
#4 Men är det ingen fara om man tar bort det?
ingen som helst fara. Bara att radera. du har bland annat programmet Diskrensning i windows om du kör det som tar bort mycket cockies. Det enda som cockies gör är att samla in information om dig till olika företag. Din dator skadas inte av att ta bort dem. Du kan även i IE och andra webläsare ställa in hur länge din dator skall spara dem och hur mycket utrymme de får ta?.

Det finns många sidor där man loggar in, och där man kan välja att ständigt vara inloggad när man kopplar upp sig. Det fixar sajten med en cookie som ligger i webbläsaren, så att nästa gång jag kommer till iFokus till exempel, så vet servern att jag har nicken Inkanyezi och att jag har valt att vara inloggad utan att behöva skriva in mitt lösenord igen.
Så om du väljer att ta bort cookies, så är det ju inte farligt, men det kan finnas en del saker som är bekväma och som är sparade som cookies, som du faktiskt vill ha. Cookies är inte bara av ondo, utan de är till för att förenkla många saker - på gott och ont.
#7: Jo, jag märkte det när jag ställde in Opera på att a bort alla kakor vid avslut för några år sedan… Men jag upplever det inte som så jobbigt att logga in: Ctrl+Enter, sedan är man inne.