Nu åker skrivaren ut....
Hej!
Jag har en HP pcs 2410 en multfunktions skrivare, med fax/Scanner/kopiator samt skrivare i.
Har installerat om drivrutinerna 2 ggr….
och det fungerar att kopiera.
Men när jag skickar signal från datorn till skrivaren, så står det på skrivaren "skriver ut"….men inte 17 kommer det någon utskrift för det…..
Snart ger jag upp och slänger ut skrivaren och köper en Laser….*morr*
Vad kan det vara för fel?

Har du läst igenom handledningen som följde med? Den installerades också samtidigt med skrivaren, så du har den på PCn. Det kan tänkas att du ska göra någon inställning för att alla funktioner ska fungera korrekt till just din PC.
Är skrivaren kopplad via nätverket?

#1 & 2
Tack för svar! :-)
Jag har gjort allt som står i min makt.
Det har funkat förr och bara installera drivisarna som jag har hämtat på HP hemsida.
Men jag tror att jag snart ger upp på denna skrivare…men kruxet är att den skriver ut världens finaste foton, och den kopierar som en gud, scannar som en gud när det funar som det ska…har aldrig krånglat innan….
Jag har inte datorn kopplad till nätverk.
Jag tror jag ska satsa på e laser skrivare snart….hittat en Laser multifunkton färgskrivare för 2200kr….
MORR!…

Använder du samma dator med samma operativsystem som när den fungerade, eller har du "graderat upp" någonting?

TACK FÖR SVAR! :-)
Jag använder samma dator och op, som innan.
har inte uppgraderat något.
Men det är väl lika bra att man börjar KNYPPLA, elller nått….Varför kan inte datorer sluta krångla…..Suckar desperat…..
#0: Jag hittar den inte på HP:s hemsida. Kan du säga exakt vad den heter?

HP PSC 2410 Photosmart
Håller på och ladda ner drivisarna nu….IGEN!!…suckar……

Innan du installerar drivrutinerna, se till att avinstallera skrivaren ordentligt först. Sedan bör du följa sekvensen i installationsprogrammet; dvs börja utan att ha skrivaren ansluten till datorn och koppla inte in den förrän programmet ber om det.

# 8
Tack för svar! :-)
Jag vet att man måste insttallera av gamla drivrutinerna först, och starta om. Dettahar jag gjort, för programmet sjäv av installerar och startar om innan man kan lägga in nya drivrutiner.
Sedan så gör jag bara vad installationsprogrammet ber om.
Lättare att ta fram knypplingen snart…muttrar…

JAHOOO!!!
Fråga mig inte vadjag har gjort…men nu fungerar min skrivare som en gud igen… :-)
Tack alla för hjälpen! :-)
#10: Attans… jag som hade tänkt att fråga om jag kunde få den, eftersom du ändå tänkte slänga ut den genom fönstret…

Har till och med varit ute på nätet för att se om den har Linux-stöd (vilket är ett måste om jag ska kunna använda den) och det verkade den ju ha. HP verkar vara klart bättre än exempelvis Canon på den punkten.