Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 1582 ggr
Lynxx
0

Planerna för Ubuntu 11.04

Här är planerna för nästa Ubuntu

http://www.idg.se/2.1085/1.350219/har-ar-planerna-for-nasta-ubuntu

"Utvecklarkonferensen Ubuntu Developer Summit (UDS), utgör avstampet för nästa Ubuntu-distribution

Det är på UDS som utvecklarna går igenom vilka funktioner som ska komma i nästa Ubuntu och vilka som ska slopas eller skjutas på framtiden.

Nu har Ubuntus tekniske arkitekt Allison Randal avslöjat i ett inlägg vad vi kan vänta oss i Ubuntu 11.04 som har fått kodnamnet Natty Narwal."

---

/L

guraknugen
0

Inga roliga planer denna gången tyvärr, men det går ju att avinstallera det skräp man inte kan stå ut med, exempelvis det totalt värdelösa Unity. Vem 17 vill ha sådant? Jag hade Unity ett kort tag i min Eee, men jag kastade ut skiten nästan direkt och kör nu vanliga Gnome utan en massa trams. Funkar kanon.

Får väl se om man så småningom byter distribution eller vad som händer, men då måste man ju hitta något att byta till också och hittills har inget tilltalat mig tillräckligt mycket, därav att jag fortfarande kör Ubuntu…

Och Banshee istället för Rhythmbox…? Hm… använder i och för sig inte den typen av program särskilt ofta, i och för sig, så jag kanske står ut med det. Går ju att avinstallera om man stör sig på det.